ELIC- Materials per tractar el conflicte bèl·lic a l’aula

Des de l’Equip LIC s’ofereixen recursos per a parlar del conflicte bèl·lic que està patint Ucraïna.

Una proposta de treball per a tutors i tutores, on mitjançant imatges es pot fer una posada en comú amb l’alumnat.
Un recull d’estratègies pedagògiques adreçades als equips docents per saber intervenir a nivell d’aula: Educar per i en el conflicte.
Altres materials visuals, com els vídeos d’en Vicent Partal : La pissarreta, Vicent Partal: Rússia i Ucraïna
Una notícia, exemple de com una escola a Catalunya ja tracta aquest conflicte a les seves aules, parlant de l’acompanyament emocional, activitats que van fer per fer costat a l’alumnat ucraïnès: Com s’explica la guerra als nens?
Un vídeo explicatiu del InfoK, sempre molt didàctic i del qual en poden derivar també activitats a l’aula (com l’exemple anterior) a l’hora de tutoria: InfoK: Què passa entre Ucraïna i Rússia?
Segur que trobareu moltes propostes que ens permeten enfocar aquest tema.
Des de l’Escola de la Pau de la UAB també s’ofereixen moltes eines didàctiques.
També disposeu dels contes de la pau de Nati Berguedà.
Podeu contactar amb el CRP o amb l’ELIC si necessiteu més recursos.