A partir del document de Criteris, Instruccions i Orientacions de la Formació del Professorat , on es concreten les línies prioritàries de la formació i els àmbits prioritzats de la formació docent per al proper curs 2026-27, iniciem des del CRP la detecció de necessitats formatives dels centres i professorat de la comarca dins el PFZ de la Ribera d’Ebre.
Fins el dia 8 de maig 2026 hi ha termini per a presentar al CRP la proposta formativa de cada centre, segons informació exposada a la reunió informativa del dia 24 d’abril als equips directius dels instituts i escoles de la Ribera.
Cada centre acorda la formació interna amb l’acompanyament del CRP i el vistiplau de la inspecció educativa. A cada formació també cal indicar les competències professionals docents que es treballen, així com incorporar els ODS.
Per a la detecció de la formació de zona s’han fet arribar els formularis de la formació intercentres (seminaris, grups de treball i tallers d’equips de centres)
Per a completar la detecció de detecció de necessitats formatives del professorat es pot omplir aquest formulari enllaçat com a necessitats individuals.
La Comissió del PFZ de la Ribera d’Ebre aprova el 26 de maig la proposta formativa.
Es prioritza la formació en centre i per a centres:
- La formació en centre com a eina de suport i d’enfortiment del projecte educatiu del centre (PEC). Hi ha formació tipificada associada als Programes d’Innovació del centre o altres que poden arribar a cada centre segons prioritats.
- La formació per a centres aprofita l’intercanvi pedagògic i la formació de persones de diferents centres educatius que actuen com a equips impulsors o responsables del seu centre per a enfortir també el PEC. Les persones participants a la formació per a centres tenen el compromís de transferir i compartir el treball de la formació en el seu centre.

Trobareu més informació en aquest enllaç.
Recordeu l’àmplia oferta que desplega el Departament amb diferents tipologies i modalitats formatives.
Des del CATÀLEG en línia, es poden consultar tots els àmbits formatius proposats pel Departament.
L’oferta formativa per al professorat es publicarà al mes de juliol a XTEC i la inscripció es realitza al mes de setembre.


