Assessorament SAI als llibres diversitat d’identitats LGTBI+ del CRP

Dimecres dia 15 de desembre Sara Gimena, referent del Servei d’Atenció Integral del Servei ens presenta la proposta de suport als llibres nous que ens ha cedit el Consell Comarcal al Servei Educatiu de la Ribera per a deixar en préstec al professorat de secundària de la comarca.

Des del Consell Comarcal ens ofereixen la presentació del llibre:

Vicky Barambones ens exposa el contingut del llibre IMPARABLES de Pandora Mirabilia i Mar Guixé dins tot el projecte de l’editorial ASTRONAVE, per donar visibilitat al feminisme i a tota la diversitat LGTBI+…i tot el que surt dels motlles binaris. Un llibre clar, proper que facilita la reflexió, clarifica conceptes, permet conèixer personalitats històriques mundials, enfoca cap a la igualtat, sortir del patriarcat i donar visibilitat a totes les identitats de gènere no normatives per ajudar a potenciar la diversitat.

El capítol del llibre ” DISCRIMINACIÓN, YO NUNCA” és una eina pedagògica per erradicar les microviolències, al carrer, a casa, en parella, en comentaris en grup, …per a prevenir agressions, bullying, visibilitzar l’expertesa de les dones en situacions quotidianes, diàries i on cadascú pot aportar el seu granet de sorra per a millorar i donar visibilitat al feminisme, a la igualtat, donant la veu a tothom, per a que tothom es vegi representat, integrat, respectant a l’altre, a qualsevol individu. Donar espais de participació de l’alumnat, de debat, de reflexió,…

Al llibre també s’exposen diferents recursos artístics, d’exposicions, de debat, de lectures, de creació, de revistes, de col·loquis en grup,..o el que ens vulguem inventar que donen protagonisme a cadascú i es complementen per donar sentit a l’enfocament:

“LA DIVERSITAT ENS ENRIQUEIX”

Petits canvis, petites actuacions ens ajuden a avançar. Com per exemple en una diada analitzar alguna cançó de moda, reguetons o altres,  per analitzar frases sexistes amb l’alumnat o en el treball diari a l’aula.

El professorat pot demanar en préstec el llibre que més li interessi durant un mes o bé tota la maleta per quinze dies mitjançant el correu del CRP especificant si necessita acompanyament del SAI.

Consulteu llistat, feu-nos la vostra consulta.

Esperem que sigui del vostre interès.