XIV Jornada d’Educació Primària Terres de l’Ebre

Sota el títol “Mirada atenta a l’educació primària. Situacions d’aprenentatge a l’Educació Primària i Secundària”, el dissabte 27 d’abril se celebrarà al Campus Terres de l’Ebre de la URV la XIV Jornada d’Educació Primària Terres de l’Ebre.

Les situacions d’aprenentatge a l’Educació Primària i Secundària fan referència a experiències que parteixen d’un context i plantegen un repte a la persona que aprèn. Segons s’especifica al Decret 175/2022 “el fet que l’aprenentatge es fonamenti en la resolució d’un repte o d’una problemàtica real provoca que l’aprenent hagi de dur a terme amb eficàcia una acció o un seguit d’accions que impliquen una o més capacitats per a les quals són imprescindibles els sabers d’un o més camps de coneixement; per això diem que les situacions d’aprenentatge s’orienten a l’assoliment de competències”.

• Plantejar situacions d’aprenentatge a l’Educació Primària i Secundària.
  • Planificar situacions d’aprenentatge de manera dinàmica, oberta, i amb potencial educatiu.
  • Aprendre a descriure situacions d’aprenentatge i a justificar-les.
  • Programar situacions d’aprenentatge amb uns objectius correctes relacionats amb els sabers del currículum, amb un desenvolupament adient de les propostes d’aprenentatge i amb una correcta descripció dels criteris d’avaluació.
  • Conèixer diferents exemples de situacions d’aprenentatge d’Educació Primària i Secundària.

PROGRAMA:

09.15 h.       Inauguració de la jornada.

09.30 h.       Sra.  Montse Irún. Professora de l’Institut Joan Oró de Lleida. “Programem situacions d’aprenentatge? Fem-ho fàcil i engrescador”

10.30 h.       Presentació del programa “ Vincle Pedagògic de Primària i Secundària “

10.40 h.       Escola Sant Llàtzer (Tortosa) “Què podem fer per a transmetre aquesta cultura “d’Storytelling” a l’escola”

11.25 h.       Descans.

12.00 h.       Institut Dertosa (Tortosa)  “Dissenyem la millor barca“

12.45 h.       Escola Josep Veciana (Perafort).  “La sequera: com podem estalviar aigua a l’escola”

13.30 h.     Cloenda de la jornada.

Data:

27 d’abril

Horari: de 9,00h a 14,00h

Lloc:

URV

Campus Terres de l’Ebre

Avinguda Remolins, 13-15

43500 – Tortosa, Tarragona.

Activitat reconeguda pel Departament d’Educació a través d

e l’ICE URV (codi 8000070021) amb una certificació de 5 hores.