XIII JORNADA EDUCACIÓ INFANTIL TERRES DE L’EBRE

La “XIII Jornada d’Educació Infantil Terres de l’Ebre”, que tindrà lloc el 27 de febrer de 2021, vol contribuir a donar una nova mirada als projectes artístics perquè siguin claus i incideixin en la comunitat educativa per fomentar la creativitat, la flexibilitat, la capacitat d’anàlisi, el coneixement de l’entorn, l’actitud davant l’aprenentatge i perquè proporcionin diverses eines útils per revitalitzar accions educatives.

La realització de projectes artístics fa que l’alumnat se senti escoltat i pugui mostrar qui és, què vol i què l’interessa. L’art hauria de ser un exponent d’aprenentatge lliure, creatiu i significatiu que s’hauria de treballar amb l’alumnat d’educació infantil als centres educatius. A l’aprenentatge artístic, tal com diu Elliot Eisner, “hi pot haver més d’una resposta a una pregunta i més d’una solució a un problema”.

Objectius:

• Promoure i posar en valor l’art a l’educació infantil.
  • Fer viure l’art com a font d’informació, plaer i inspiració creadora.
  • Conèixer què es fa a les escoles en relació amb les arts, compartir-ho, i fomentar processos col·laboratius.
  • Compartir recursos, metodologies i mecanismes d’avaluació a l’hora de fer pràctiques artístiques.
  • Fomentar espais creatius, on la imaginació, l’experimentació i la creativitat es treballin i s’estimulin amb la finalitat d’aconseguir un aprenentatge més ric i motivador per a l’alumnat d’educació infantil.
  • Aprofitar l’educació artística per desenvolupar les habilitats emocionals, creatives, innovadores i diverses culturalment

Programa:

• 09.15 h. Inauguració de la jornada
  • 09.30 h. Sra. Glòria Jové Monclús. Universitat de Lleida. Transversalitat, arts i aprenentatges en contextos educatius contemporanis
  • 10.30 h. Laura Casany i Dimas Fàbregas. Escola La Immaculada (Vilassar de Dalt). La maleta d’artista.
  • 11.15 h. Descans.
  • 11.45 h. Joan Francesc Vidal Arasa. Campus de les Terres de l’Ebre de la URV. Beceroles Sonores.
  • 12.30 h. Jordi Príncep. Escola de Teatre i Circ d’Amposta. Com, per què i per a què l’art dramàtic a l’aula d’educació infantil?
  • 13.15 h. Cloenda de la jornada

Data: 27 de febrer   –   Horari: de 9,00h a 14,00h

Lloc: L’adreça de la sala de videoconferència on es realitzaran les ponències és la següent: http://bit.ly/2NlStOB

Activitat reconeguda pel Departament d’Educació a través de l’ICE URV (codi 8000100021) amb una certificació de 5 hores. Enllaç a la inscripció