TAST DE DADES 26. Quin alumnat s’ha angoixat més durant el confinament?

El Consell Superior d’Avaluació del sistema eduacatiu ha publicat el Tast de Dades núm. 26. En aquest informe s’aprofundeix en el treball realitzat al Tast de dades 24 en el que s’analitzava que els centres de complexitat alta —a diferència dels de complexitat mitjana i baixa— tenien percentatges més elevats d’alumnat que afirmava patir angoixa en el retorn escolar al centre, i que això li va dificultar l’adaptació al nou curs escolar 2020-2021.

Aquest document també està relacionat amb l’Informe d’Avaluació núm. 27-Efectes del confinament en l’alumnat de 4t ESO.

“Se’n poden extreure dues conclusions:

1. L’angoixa, l’ansietat, l’estrès i/o la depressió són estats emocionals transversals a totes les complexitats i circumstàncies de l’alumnat.
  2. Els estats emocionals anteriors sí que són més presents a mesura que la complexitat del centre augmenta, ja que les circumstàncies socioculturals i socioeconòmiques de l’alumnat no són les mateixes ni, per tant, tampoc ho són les seves condicions d’educabilitat.”