RECURS PER TREBALLAR EL DOL Dep. Educació

El Departament d’Educació té a disposició de docents i famílies un espai web que ens ajuda a l’hora de treballar el dol amb el nostre alumnat o fills. La mort, les malalties greus, les pèrdues…són temes complexos i delicats que sovint es queden aparcats i no hauria de ser així. Els infants necessiten que els ajudem a gestionar les pèrdues i els docents recursos per poder treballar el dol.

“El dol és un procés natural d’adaptació a una pèrdua, al trencament d’un vincle. Al llarg de la vida es viuen moltes pèrdues, algunes d’evolutives com la de la infantesa o l’adolescència i d’altres sobrevingudes. En el cas dels fills, poden viure processos de dol per situacions com la separació dels pares, un canvi d’escola, el trencament d’una amistat, la mort d’un familiar, etc. Ara bé, segons la situació i les característiques de cadascú, aquests processos poden necessitar més o menys temps, un tipus d’acompanyament o un altre; l’impacte de la pèrdua varia segons cada persona i cada context.”

Aquest espai està organitzat en diferents àmbits:

També disposa d’un petit vídeo introductori a càrrec del psicòleg i formador Oriol Güell Custodio i d’una enquesta d’autoconeixement adreçada a les famílies.

Espai web EL DOL…aquí