Projecte EMOCIONA’T de la ZER Ribera d’Ebre Nord

A la ZER Ribera d’Ebre Nord tenen organitzada una hora lectiva setmanal destinada al treball sistemàtic de les emocions sota el nom “Emociona’t”. Consisteix en realitzar propostes pedagògiques dinàmiques que afavoreixin el benestar emocional de l’alumnat i un millor clima a l’aula. Organitzen:

• Programació per blocs d’intel·ligència emocionals.
  • Assemblea on es parlen dels temes que afecten a l’alumnat. Els temes a treballar els decideix l’alumnat, tot i que hi ha vegades que són proposats pels docents. Exemple d’assemblea.
  • Rutines. Crear i buscar espais diaris per poder parlar de com ens sentim. Tenen un referent visual: La Diana de les Emocions.
  • Maleta viatgera emocional. Cada trimestre la té una escola de la ZER. La maleta està formada per contes, materials i jocs cooperatius.
  • Tutories individualitzades. A través d’aquestes tutories es poden proporcionar una atenció personalitzada a l’alumnat, identificar les seves necessitats i oferir suport.
  • El Racó de les paraules boniques. Plafó on poden anotar paraules de gratitud envers els companys i companyes. Caixa de les felicitacions per enfortir el vincle de grup.
  • Enfocament restauratiu. Cercles restauratius. Aquest curs 22-23 l’equip docent de la ZER ha realitzat formació.