PLA D’EDUCACIÓ DIGITAL DE CATALUNYA 2020-2023

Avui dimecres 9 de setembre, les 18:00 tindrà lloc un webinar per tal de comunicar les primeres novetats del Pla d’Educació Digital en aquest inici de curs. Per accedir-hi ho podeu fer…aquí

Des de la Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital han avançat un escrit adreçat a tots els docents amb informació imprescindible.

El Pla d’educació digital de Catalunya 2020-2023  té per objectiu contribuir des de l’escola al desenvolupament de les competències digitals que els ciutadans i les ciutadanes de Catalunya necessiten per viure i treballar en una societat en transformació constant.
Els objectius del pla són:

• Assegurar que els i les alumnes de Catalunya siguin digitalment competents en acabar l’ensenyament obligatori;
  • Augmentar el nombre de professorat que tingui la competència digital docent entesa com una competència clau del segle XXI
  • Teixir una xarxa de país amb centres digitalment transformats que facilitin l’aprenentatge en el marc de la transformació educativa.

El Pla d’educació digital de Catalunya va acompanyat d’un seguit d’actuacions que van des de la formació del professorat fins a les noves dotacions d’equipament digital per a professorat i alumnat, en què es fa atenció concreta als continguts digitals.
FORMACIÓ: Per tal de fer front a la transformació educativa, cal millorar la competència digital dels docents, amb capacitat d’adaptació als diferents escenaris educatius: presencial, híbrid o en línia, que pugui acompanyar l’alumnat en el seu procés d’aprenentatge. La nova oferta formativa prevista pel nou curs 2020-2021 està pensada en tres nivells de competència digital (basic, intermedi i avançat) i en diferents modalitats o formats: kudis (càpsules digitals), macrokudis, MOOC (cursos massius oberts i en línia) i seminaris web. Per altra banda, aquest curs seguirem ampliant els videotutorials i seminaris web iniciats al llarg del curs 2019-2020, que podeu trobar en el canal de Youtube de la Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital: Centres en línia. També podeu consultar tota la programació dels seminaris esmentats en aquest enllaç i les darreres novetats en el compte de Twitter: @centresenlinia.
D’altra banda, també podeu consultar el document Orientacions per a la personalització de l’entorn virtual d’aprenentatge en diferents escenaris educatius, que ofereix criteris i recomanacions per fer front a diferents escenaris o modalitats d’ensenyament i aprenentatge.
Finalment, també dins l’oferta formativa per al nou curs en el marc del Pla d’educació digital de Catalunya, us recomanem participar en la Xarxa Territorial de Cultura Digital, una formació que s’adreça a tot el personal docent de cada territori, i que s’estructura en cinc sessions en línia que s’ha elaborat en col·laboració amb els centres de recursos pedagògics.
EQUIPAMENTS: En el marc del Pla d’educació digital de Catalunya està prevista, per a aquest curs 2020-2021, una dotació extraordinària d’equipaments per a l’alumnat i el personal docent als centres educatius. Aquest equipament serà del centre i se cedeix als usuaris de forma permanent al llarg de tot el curs. Aquest projecte estratègic per a l’acceleració de la transformació digital dels centres educatius de Catalunya i abordatge de la bretxa digital impactarà en el curs 2020-2021 en els col·lectius següents:
– Alumnat: Dotació de dispositius digitals per a l’alumnat de centres públics des de 3r-4t d’ESO fins als ensenyaments postobligatoris (formació professional i batxillerat), amb un abast de 293.296 alumnes i dotació de connectivitat per a la llar per a 101.000 alumnes en situació de vulnerabilitat.

– Professorat de centres públics: dotació de 72.412 dispositius digitals.
– Centres educatius: transformació de la xarxa wifi-LAN de 1.230 centres i ampliació de la fibra òptica per millorar connectivitat en els centres educatius.
CONTINGUTS DIGITALS:  Properament tindreu a la vostra disposició 47 cursos Moodle des de 5è de primària fins a 4t de l’ESO, dels diferents nivells i àmbits del currículum.
En primer lloc disposareu del primer trimestre i, al llarg dels propers mesos, us en facilitarem el 2n i el 3r trimestre. Podreu consultar i traslladar tot o una part d’aquests continguts al vostre EIX-Moodle del centre des del portal Alexandria. També teniu a la vostra disposició les orientacions per treballar les competències digitals des dels diferents àmbits en l’educació primària i secundària.
Per altra banda s’està treballant per ampliar la proposta dels continguts digitals del portal edu365 que, a més, es complementa amb un nou canal Youtube edu365. Podeu seguir totes les novetats en el compte de Twitter: @edu365.