Jornada L’Educació que ve: La IA com a motor de millora eductiva que va tenir lloc dimarts 13 de febrer i que podeu visualitzar clicant aquest enllaç. Es va presentar el document que recull orientacions i recomanacions per incorporar l’IA a les aules i un nou espai web de referència d’Xtec, IA en Educació (cliqueu aquest enllaç).
El document especifica quatre grans àmbits d’aplicació de la IA en el sistema educatiu:
- Suport per a l’aprenentatge de l’alumnat: com cercadors, revisors lingüístics, traductors, simuladors o realitat augmentada.
- Suport als docents: per facilitar la generació d’activitats, l’avaluació o la personalització dels aprenentatges.
- Suport als centres educatius: per millorar la recollida de dades, detectar perfils de risc, etc.
- Suport al sistema educatiu: per detectar necessitats d’intervenció, prevenir l’absentisme i l’abandonament escolars o, per exemple, facilitar processos administratius.
La guia proposa:
- Incorporar la IA de forma crítica
- Educar l’alumnat en els seus bons usos
- Aprofitar-ne les oportunitats a nivell d’aula, centre i sistema
També es fa incidència en abordar els riscos que tenen les IA:
- Traspassar-los decisions pot provocar falta d’autonomia
- Aprenen de dades que poden estar esbiaixades
- Poden generar informació que no existeix realment
- Cal debatre els riscos de protecció de dades, privacitat i vigilància
Accediu al document…clicant aquí.