DECRET 175/2022, de 27 de setembre, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació bàsica. Extracte relacionat amb el Servei Comunitari:
Article 11. Servei Comunitari a l’educació secundària obligatòria
1. El servei comunitari és una acció educativa orientada a desenvolupar la competència personal i social, així
com la ciutadana, amb la finalitat de promoure que els nois i noies experimentin i protagonitzin accions de
compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania i posin en joc els seus coneixements i capacitats
al servei de la comunitat. El servei comunitari és de caràcter obligatori.
2. El servei comunitari no té un horari fix i s’ha de fer a tercer i/o quart d’educació secundària obligatòria. Ha
de formar part de la programació curricular d’una o diverses matèries, que es poden haver integrat en un
àmbit, o del projecte globalitzador de caràcter transversal si s’ha programat, i ha de constar a la programació
general anual.
3. Comprèn una part d’aprenentatge vinculada al currículum que es realitza dins l’horari lectiu i un servei actiu
a la comunitat, que es pot dur a terme dins o fora d’aquest horari, d’acord amb les necessitats de l’entitat amb
què es col·labori i dels criteris organitzatius del centre. La dedicació horària al desenvolupament del servei
comunitari és de 20 hores, amb un mínim de 10 hores de servei actiu a la comunitat.
4. Un centre pot disposar d’una organització curricular en què ofereixi al llarg de tercer i quart de l’educació
secundària obligatòria més d’una proposta de servei comunitari. En els centres que en el seu desplegament
curricular tenen un projecte globalitzador i contextualitzat de caràcter transversal en el qual s’incorpora un
servei actiu a la comunitat, s’entén que el servei comunitari ja està inclòs en el projecte.
5. L’avaluació del servei comunitari, a l’efecte de la qualificació, ha d’incidir en la qualificació global d’aquella
matèria, àmbit o projecte globalitzador al qual estigui vinculat.