CONFERÈNCIA “El creixement personal, una eina per millorar en la nostra professió”

El dijous 30 de gener va tenir lloc dins del CICLE DE CONFERÈNCIES DEL PFZ RIBERA D’EBRE la conferència CREIXEMENT PERSONAL COM A EINA PER MILLORAR EN LA NOSTRA PROFESSIÓ a càrrec de Xavier Gisbert, mestre i gerent del Centre Croera de Tortosa.

Us deixem aquí algunes de les anotacions del que va ser la sessió i que ens ha facilitat el formador:

“El creixement personal ens ajuda a veure la vida d’una altra manera. Les dificultats ens fan créixer i ens ajuden a conèixer-nos a nosaltres mateixos”.

“Al nostre alumnat els hem de fer entendre que a la vida, segurament, tindran problemes i que s’hi hauran d’enfrontar. Gràcies als problemes es faran forts.”

” A l’educació hem d’evitar tres grans errors:

1. Ajudar quan no toca. Hem d’ajudar tenint en compte 4 criteris: que ens demanin ajuda, que sigui quelcom que no saben fer sols, que nosaltres tinguem suficients coneixements com per poder ajudar i que sigui un tema que ens correspongui (al l’escola, que correspongui al nostre rol de professional).
  2. Que la violència doni resultat.
  3. No deixar que les persones visquin les conseqüències dels seus errors. “

“Què és l’AMOR? És la capacitat per buscar el màxim bé per nosaltres mateixos i pels altres.”

“És molt important que els docents treballem amb el nostre alumnat a conèixer i expressar les emocions. Les emocions no són bones ni dolentes, i totes són necessàries. Tenim dret a expressar les nostres emocions.”