Cody and Roby

Nou material de robòtica en servei de préstec.

Cody Roby és un conjunt de jocs DIY ( “Fes-ho tu mateix”) que de forma senzilla i divertida permet començar a jugar amb robots per desenvolupar el pensament computacional a qualsevol edat, però sense la necessitat de comptar amb cap tipus de dispositiu electrònic.

Roby és un robot que executa instruccions i Cody és un programador que proporciona instruccions. Les instruccions es representen mitjançant cartes. A el principi només hi ha 3 instruccions, avançar, girar a la dreta i girar a l’esquerra. Durant el joc, Cody selecciona una carta i la hi passa a Roby, qui es mourà pel tauler d’acord amb la instrucció que contingui la carta.

kit per a principiants

El kit d’inici per a principiants es pot descarregar, imprimir i retallar per obtenir la baralla de cartes, el tauler i les fitxes. I si no tens impressora, cap problema, perquè podeu dibuixar els elements en un quadern i després retallar-los. I, fins i tot, es pot jugar dibuixant amb guix o amb cinta adhesiva a terra un tauler, per exemple.

La major part dels jocs CodyRoby poden jugar-se en un tauler de 5 × 5. Pots descarregar-1 punxant sobre el dibuix.

 

 

Caixa i fitxes

Es pot imprimir una caixa per guardar el joc i cada equip pot usar la seva fitxa preferida per representar Roby. Però, és clar, també pots dissenyar o dibuixar les teves pròpies versions de Roby.

Cartes

Es poden dibuixar unes targetes de Cody o imprimir aquestes: avanç gir esquerra gir dreta .

La quantitat de cartes requerides i la mida del tauler depenen del joc específic. Normalment es necessiten el doble de cartes d’ “avançar” que de les de gir. Totes les targetes cody oficials estan disponibles en color ( CodyRoby-col ) o en blanc i negre ( CodyRoby-bw ).

Versió avançada

Per nivells més avançats, es pot ampliar el joc introduint les cartes d’interacció i de condició. Aquí pots descarregar-te les dues cartes:

carta

utilitat

   Carta que ens permet la interacció amb diferents condicions de parada.
Amb aquesta carta decidirem el següent camí en  base a la resposta a una pregunta.
El nombre de punts és el nombre de vegades que haurem de realitzar la interacció.
Els sensors informen de si hi ha camí cap al costat en què estan col·locats.
Els punts vermells i grocs es poden utilitzar com a caselles d’inici o de fi, o de qualsevol altre tipus que ens faci falta en el joc.

Si vols veure exemples de jocs ves a aquest enllaç.

Si vols saber més sobre què és el pensament computacional sense ordinador fes clic aquí: Pensament computacional sense ordinador

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>