Nou material de robòtica en servei de préstec.
Cody Roby és un conjunt de jocs DIY ( “Fes-ho tu mateix”) que de forma senzilla i divertida permet començar a jugar amb robots per desenvolupar el pensament computacional a qualsevol edat, però sense la necessitat de comptar amb cap tipus de dispositiu electrònic.
Roby és un robot que executa instruccions i Cody és un programador que proporciona instruccions. Les instruccions es representen mitjançant cartes. A el principi només hi ha 3 instruccions, avançar, girar a la dreta i girar a l’esquerra. Durant el joc, Cody selecciona una carta i la hi passa a Roby, qui es mourà pel tauler d’acord amb la instrucció que contingui la carta.
kit per a principiants
El kit d’inici per a principiants es pot descarregar, imprimir i retallar per obtenir la baralla de cartes, el tauler i les fitxes. I si no tens impressora, cap problema, perquè podeu dibuixar els elements en un quadern i després retallar-los. I, fins i tot, es pot jugar dibuixant amb guix o amb cinta adhesiva a terra un tauler, per exemple.
La major part dels jocs CodyRoby poden jugar-se en un tauler de 5 × 5. Pots descarregar-1 punxant sobre el dibuix.
Caixa i fitxes
Es pot imprimir una caixa per guardar el joc i cada equip pot usar la seva fitxa preferida per representar Roby. Però, és clar, també pots dissenyar o dibuixar les teves pròpies versions de Roby.
Cartes
Es poden dibuixar unes targetes de Cody o imprimir aquestes: avanç , gir esquerra i gir dreta .
La quantitat de cartes requerides i la mida del tauler depenen del joc específic. Normalment es necessiten el doble de cartes d’ “avançar” que de les de gir. Totes les targetes cody oficials estan disponibles en color ( CodyRoby-col ) o en blanc i negre ( CodyRoby-bw ).
Versió avançada
Per nivells més avançats, es pot ampliar el joc introduint les cartes d’interacció i de condició. Aquí pots descarregar-te les dues cartes:
carta |
utilitat |
---|---|
Carta que ens permet la interacció amb diferents condicions de parada. | |
Amb aquesta carta decidirem el següent camí en base a la resposta a una pregunta. | |
El nombre de punts és el nombre de vegades que haurem de realitzar la interacció. | |
Els sensors informen de si hi ha camí cap al costat en què estan col·locats. | |
Els punts vermells i grocs es poden utilitzar com a caselles d’inici o de fi, o de qualsevol altre tipus que ens faci falta en el joc. |
Si vols veure exemples de jocs ves a aquest enllaç.
Si vols saber més sobre què és el pensament computacional sense ordinador fes clic aquí: