14a. edició de la mostra de ciència divulgativa Ciència al carrer

Divendres 28 de maig tindrà lloc la 14a edició de la mostra de ciència divulgativa Ciència al Carrer.

Enguany hi ha dues modalitats de participació:

• El meu alumnat vol participar presentant experiències ( tindreu taula virtual) ➤ Només cal omplir el formulari d’expositors, encara que la resta d’alumnat de la classe participi com a visitant. Inscripcions fins el 7 de maig.
  • El meu alumnat vol participar com a visitant ➤ omplir el formulari de visitants. El vostre alumnat podrà passejar per la fira virtual i veure les experiències d’altres centres educatius i divulgadors/es. Inscripcions fins el 14 de maig.

Quan?

Divendres dia 28 de maig de 11:00 a 13:00 h

Ja veieu que serà en horari lectiu a diferència del que es feia fins ara.

On?

Cada expositor tindrà un espai a través d’un enllaç a una sala virtual. Els/les visitants podran connectar-se i interactuar, tal com es feia al carrer.

Què cal ?

Càmera, micro i connexió a internet des de l’espai on mostreu els vostres experiments o projectes

Com?

Haureu de situar el pla de la càmera de forma que es vegi bé el que presenteu a la pantalla. Si sou expositors penseu que en tot moment ha d’haver algú a la “taula”. Podeu fer torns amb el vostre alumnat, tal com es feia al carrer, perquè puguin fer les mostres i explicacions a través de la pantalla i interactuïn amb els visitants virtuals.

Qui pot participar?

Qualsevol nivell educatiu: infantil, primària, secundària, cicles, universitat, educació especial, centres d’adults, entitats, divulgadors/es i empreses.

Què presentem?

Aquest dia, l’alumnat és protagonista dels seus treballs científics: experimentació, indagació, projectes, jocs de ciència interactius… a través de la pantalla mostraran i faran les explicacions al públic.

I si no presentem… podem assistir a la fira?

I tant! Inscriviu-vos com a visitants. Feu una entrada al formulari per cada grup-classe. A través del web tindreu els enllaços a totes les taules d’expositors/es, podreu entrar, sortir i passejar per les presentacions que vulgueu. Podeu convidar els pares, els avis…tota la ciutadania hi és benvinguda, només caldrà que els compartiu l’enllaç del web de Ciència al Carrer

I la gimcana? Es farà també enguany?

També hi hem pensat: l’alumnat que recorri cinc de les taules virtuals de la fira i resolgui el repte plantejat per l’expositor/a rebrà una joguineta amb la seva explicació científica. Els centres inscrits rebreu un correu amb les instruccions.

Volem ser expositors! Què fem?

Si participeu presentant experiències, entendrem que a l’hora, la resta d’alumnat de la classe que no presenta en aquell moment, estarà visitant altres parades virtuals de la fira ➤ ompliu només el formulari d’expositors i us tindrem també en compte com a visitants.

Del meu centre participa alumnat de diversos nivells educatius, quantes inscripcions fem?

Si exposeu, feu una entrada al formulari “Expositors” per cada taula que necessiteu. Valoreu el fet que darrere cada taula virtual, durant les 2h que dura la fira, sempre hi ha d’haver algú.

Si assistiu com a visitants cada tutor/a pot fer una entrada al formulari “Visitants” inscrivint el seu grup-classe, pot haver diverses inscripcions d’un mateix centre educatiu.

Certificat de publicació digital ISSN

Si els docents voleu tenir una certificació de publicació digital amb codi ISSN, us demanem una mica més. Ompliu els camps d’aquest formulari, vetlleu per fer una descripció acurada del que us demanem i u enregistrament de l’experiència mostrada.

Inscripcions:

Entreu al nou web de Ciència al Carrer i inscriviu-vos