En aquest document podeu trobar com retolar els llibres de la biblioteca escolar. Inclou una taxonomia de gèneres i matèries.
Bases de participació
29/11/151. S’estableixen 7 categories segons el nivell educatiu, quatre per a l’educació primària i tres per a l’educació secundària obligatòria.
- A. Alumnat de cicle inicial d’educació primària
- B. Alumnat de cicle mitjà d’educació primària
- C. Alumnat dl cicle superior d’educació primària
- D. Alumnat d’educació especial d’educació primària
- E. Alumnat de 1r i 2n d’educació secundària obligatòria
- F. Alumnat de 3r i 4t d’educació secundària obligatòria
- G. Alumnat d’educació especial d’educació secundària obligatòria
2. La participació al certamen és voluntària.
3. Els treballs presentats, un per categoria, poden ser individuals o col·lectius (màxim 6 alumnes) i sempre de creació pròpia.
4. Els treballs han de ser escrits en llengua catalana o en aranès.
5. La modalitat pot ser poesia o prosa. El tema és lliure.
6. Característiques de la presentació:
- El text s’ha de presentar en DIN A4, escrit per una sola cara i a doble espai.
- L’extensió no pot ser superior a 3 fulls, amb un màxim de 25 línies per full.
- El cos de la lletra ha de ser arial 12.
- Hi ha de constar el títol de l’obra, i a baix a la dreta la categoria i el pseudònim.
- És imprescindible que els treballs arribin corregits quant a l’ortografia, la sintaxi i el vocabulari.
7. El jurat seleccionarà un text per a cadascuna de les 7 categories.
8. Els treballs guardonats es penjaran al web de la XTEC http://www.xtec.cat/web/centres/alscentres/premis/jocsflorals
9. Per poder participar en el certamen, els centres s’han d’adreçar al Servei Educatiu de Zona (CRP) i lliurar els treballs en el termini establert, en format digital i per correu electrònic.
Programació
29/11/15El IX Fòrum de Treballs de recerca tindrà lloc el divendres dia 21 d’abril de 2015 al Complex Educatiu de XXXXXX.
L’acte d’inauguració tindrà lloc a l’edifici del Teatre a les 09:30h., presidit per la Directora del ST d’Ensenyament i el President de l’Associació XXXXXX. Les exposicions s’inicien a les 10:00h. i finalitzen a les 13:00h.
Ja podeu consultar la programació amb la relació de projectes seleccionats.
Plastificadora
29/11/15Vincles informàtics
27/11/15Els alumnes de 3r d’ESO de l’institut Euclides fan un curs de 20h d’informàtica als veins del barri.
Robòtica educativa: Bee-bots
26/11/15Els Bee-Bots són uns robots en forma d’abella molt divertits que permeten iniciar a la robòtica als més petits (3 a 7 anys).
Els alumnes programen el moviment del robot amb els comandaments, creant una seqüenciació d’ordres per tal que el Bee-bot arribi allà on se li hagi demanat. Aquest tipus d’activitat ajuden a que els nostres alumnes treballin en equip, siguin creatius, fomenta el raonament lògic i estructura el pensament.
L’equip conté 6 robots Bee-Bots amb una estació de càrrega, 3 catifes.
Reportatge sobre Bulling
08/09/15Reportatge que es va emetre a 30 minuts el dia 6 de setembre del 2015. Apte per treballar entre els mestres i a tutoria.
Enllaç al vídeo
Educació emocional
30/08/15Llibres
- La educación emocional en el aula. Propuestas didácticas para niños y niñas de 6 a 12 años
- Afectos, emociones y relaciones en la escuela
- Alumnado en situación de estrés emocional
- Comprender el dolor infantil. Niños y niñas que sufren emocionalmente
- Diccionari en imatges de la vida dels nens
- Educar las emociones y los sentimientos. Introducción práctica al complejo mundo de los sentimientos
- El nen gris (conte)
- El piso de abajo de la escuela. Los afectos y las emociones en el día a día de la escuela infantil
- Fem les paus. Mediació 3-6 anys
- Guia de salut i desenvolupament personal. 1 Qui sóc jo?
- Guia de salut i desenvolupament personal. 2 Els/les altres
- Guia de salut i desenvolupament personal. 3 Controlo la meva vida
- Guia de salut i desenvolupament personal. 4 Relacions interpersonals
- Guia de salut i desenvolupament personal. 5 Em comunico millor
- Guia de salut i desenvolupament personal. 6 Em cuido
- La tutoría y el tutor: estrategias para su práctica
- Relacionarnos bien. Programa de competencia social para niños y niñas de 4 a 12 años
- Sentir y crecer. El crecimiento emocional en la infancia. Propuestas didácticas
- Ser persona y relacionarse. Habilidades cognitivas y sociales, y crecimiento moral
Revistes
- Treballem les emocions a l’escola. Revista Guix nº 374
Maletes pedagògiques
- Kitscaixa valors: maleta identitat
- Kitscaixa valors: maleta responsabilitat
- Kitscaixa valors: maleta convivència
Llicències d’estudis i documents
- Educació emocional des d’un enfocament sistèmic. Mercè Travesset i Vilaginés
- Treballem les emocions a l’escola. Una proposta d’educació emocional Carme Boix
- Emocions i educació emocional: una perspectiva integradora Cristina Carrasco Martínez
- L’educació emocional, una eina per la convivència en educació infantil (0-6). Una responsabilitat compartida amb les famílies Sílvia Palou Vicens
- Educación emocional. Propuestas para tutoría José Luis Blasco Guiral, Vicente Bueno Ripoll, Rogelio Navarro Domenichelli i Daniel Torregrosa Sahuquillo
Webs/Blocs d’educació emocional
- 6 contes d’educació Emocional. Júlia Prunés NOVETAT !
- Educació emocional. Una filosofia de vida. M.Teresa Abellán
- Educació emocional. Rafael Bisquerra. Grup de Recerca en Orientació Psicopedagògic
- Sentir y pensar. Aprender a pensar
- Educación emocional. Luz Guerrero
Webquests i caceres del tresor
- La Webquest de les emocions Estíbaliz Reyes
- Podcast sobre les nostres emocions. Núria Alart
- Caceres del tresor Educació emocional Núria Alart
- Caceres del tresor Habilitats socioemocionals Núria Alart
Altres recursos
- ¿Cómo trabajar la inteligencia emocional en infantil? Educación 3.0
- Cortometrajes para trabajar la inteligencia emcional Educación 3.0
- 20 cortometrajes para educar en valores Educación 3.0
- 10 geniales técnicas grupales para la educación emocional Tiching
- 15 geniales recursos para trabajar la educación emocional Tiching
- 126 dinámicas de educación emocional Tiching
- Documental Educació emocional Rodat en el col·legi Sagrada Família de Gavà
- Materials i recursos per treballar les emocions Educació i les TIC
- Emocions i sentiments. Un polsim de sal
- “El bosc encantat”. Joc en línia. AECC (més informació)
Bases de participació
25/02/15Ja podeu consultar les bases de participació del Fòrum de treballs de recerca 2015.
Lectura digital
30/01/15“En un món tan intensament dominat per les imatges de tipus tan diversificats i per una atmosfera sorollosa (…) és indispensable educar els sentits humans, aprendre a mirar i a escoltar o, allò que és el mateix, oferir als nostres infants i adolescents la possibilitat d’adquirir criteris per ser autocrítics com a pas previ per a ser crítics de veritat enmig del món que els toca viure.”
Lluís Duch
Aquesta cita fou el punt de partida de la conferència “Lectura digital” de la Francina Martí, en la qual desplegà diferents arguments sobre la necessitat de saber llegir críticament allò que podem trobar a internet i dóna orientacions com esdevenir un bon usuari estratègic.
Podeu consultar els continguts d’aquesta conferència inclosa en l’activitat formativa El pla de lectura de centre adreçada a caps d’estudi i coordinacions pedagògiques.
Bibliografia recomanada.
Cassany, Daniel. En línia: Llegir i escriure a la xarxa. Barcelona: Editorial Graó, 2011. [En préstec a la biblioteca del Servei Educatiu]
Martí, Francina. “Llegir la credibilitat dels WEBS: estudi de cas”. Articles de Didàctica de la Llengua i la Literatura. Barcelona: Ed. Graó. Núm. 44, pp.59-74. [En préstec a la biblioteca del Servei Educatiu]
Martí Cartes, Francina. Llegir, pensar i clicar. Proposta didàctica per millorar la comprensió lectora a l’ESO llegint a Internet [en línia]. Treball fet durant una llicència retribuïda del Departament d’Ensenyament, 2006.
Martí Cartes, Francina. Llegir.net. Un espai per a llegir críticament [Consulta: 27/1/2015].
Lectura en digital. Departament d’Ensenyament. (2012) Col•lecció TAC-5. [Consulta: 27/1/2015].
Reportatge de la sessió