Bases de participació

1. S’estableixen 7 categories segons el nivell educatiu, quatre per a l’educació primària i tres per a l’educació secundària obligatòria. 

  • A. Alumnat de cicle inicial d’educació primària
  • B. Alumnat de cicle mitjà d’educació primària
  • C. Alumnat dl cicle superior d’educació primària
  • D. Alumnat d’educació especial d’educació primària
  • E. Alumnat de 1r i 2n d’educació secundària obligatòria
  • F. Alumnat de 3r i 4t d’educació secundària obligatòria
  • G. Alumnat d’educació especial d’educació secundària obligatòria 

2. La participació al certamen és voluntària. 

3. Els treballs presentats, un per categoria, poden ser individuals o col·lectius (màxim 6 alumnes) i sempre de creació pròpia. 

4. Els treballs han de ser escrits en llengua catalana o en aranès. 

5. La modalitat pot ser poesia o prosa. El tema és lliure. 

6. Característiques de la presentació: 

  • El text s’ha de presentar en DIN A4, escrit per una sola cara i a doble espai. 
  • L’extensió no pot ser superior a 3 fulls, amb un màxim de 25 línies per full. 
  • El cos de la lletra ha de ser arial 12. 
    • Hi ha de constar el títol de l’obra, i a baix a la dreta la categoria i el pseudònim. 
    • És imprescindible que els treballs arribin corregits quant a l’ortografia, la sintaxi i el vocabulari. 

7. El jurat seleccionarà un text per a cadascuna de les 7 categories. 

8. Els treballs guardonats es penjaran al web de la XTEC http://www.xtec.cat/web/centres/alscentres/premis/jocsflorals

9. Per poder participar en el certamen, els centres s’han d’adreçar al Servei Educatiu de Zona (CRP) i lliurar els treballs en el termini establert, en format digital i per correu electrònic. 

Programació

El IX Fòrum de Treballs de recerca tindrà lloc el divendres dia 21 d’abril de 2015 al Complex Educatiu de XXXXXX.

L’acte d’inauguració tindrà lloc a l’edifici del Teatre a les 09:30h., presidit per la Directora del ST d’Ensenyament i el President de l’Associació XXXXXX. Les exposicions s’inicien a les 10:00h. i finalitzen a les 13:00h.

Ja podeu consultar la programació amb la relació de projectes seleccionats.

Plastificadora

Servei de plastificat de documents de fins a un màxim de DIN-A3 i gruix de 3 mm.  Admet bosses plastificables d’entre 75 i 175 micres.

plastificadora

Robòtica educativa: Bee-bots

Els Bee-Bots són uns robots en forma d’abella molt divertits que permeten iniciar a la robòtica als més petits (3 a 7 anys).

Els alumnes programen el moviment del robot amb els comandaments, creant una seqüenciació d’ordres per tal que el Bee-bot arribi allà on se li hagi demanat. Aquest tipus d’activitat ajuden a que els nostres alumnes treballin en equip, siguin creatius, fomenta el raonament lògic i estructura el pensament.

L’equip conté 6 robots Bee-Bots amb una estació de càrrega, 3 catifes.

Llegeix més»

Educació emocional

Llibres

  • La educación emocional en el aula. Propuestas didácticas para niños y niñas de 6 a 12 años
  • Afectos, emociones y relaciones en la escuela
  • Alumnado en situación de estrés emocional
  • Comprender el dolor infantil. Niños y niñas que sufren emocionalmente
  • Diccionari en imatges de la vida dels nens
  • Educar las emociones y los sentimientos. Introducción práctica al complejo mundo de los sentimientos
  • El nen gris (conte)
  • El piso de abajo de la escuela. Los afectos y las emociones en el día a día de la escuela infantil
  • Fem les paus. Mediació 3-6 anys
  • Guia de salut i desenvolupament personal. 1 Qui sóc jo?
  • Guia de salut i desenvolupament personal. 2 Els/les altres
  • Guia de salut i desenvolupament personal. 3 Controlo la meva vida
  • Guia de salut i desenvolupament personal. 4 Relacions interpersonals
  • Guia de salut i desenvolupament personal. 5 Em comunico millor
  • Guia de salut i desenvolupament personal. 6 Em cuido
  • La tutoría y el tutor: estrategias para su práctica
  • Relacionarnos bien. Programa de competencia social para niños y niñas de 4 a 12 años
  • Sentir y crecer. El crecimiento emocional en la infancia. Propuestas didácticas
  • Ser persona y relacionarse. Habilidades cognitivas y sociales, y crecimiento moral

Revistes

  • Treballem les emocions a l’escola. Revista Guix nº 374

Maletes pedagògiques

  • Kitscaixa valors: maleta identitat
  • Kitscaixa valors: maleta responsabilitat
  • Kitscaixa valors: maleta convivència

Llicències d’estudis  i documents


Webs/Blocs
d’educació emocional

Webquests
i caceres del tresor

Altres recursos

 

Lectura digital

lecturadigital“En un món tan intensament dominat per les imatges de tipus tan diversificats i per una atmosfera sorollosa (…) és indispensable educar els sentits humans, aprendre a mirar i a escoltar o, allò que és el mateix, oferir als nostres infants i adolescents la possibilitat d’adquirir criteris per ser autocrítics com a pas previ per a ser crítics de veritat enmig del món que els toca viure.”
Lluís Duch

Aquesta cita fou el punt de partida de la conferència “Lectura digital” de la Francina Martí, en la qual desplegà diferents arguments sobre la necessitat de saber llegir críticament allò que podem trobar a internet i dóna orientacions com esdevenir un bon usuari estratègic.

Podeu consultar els continguts d’aquesta conferència inclosa en l’activitat formativa El pla de lectura de centre adreçada a caps d’estudi i coordinacions pedagògiques.

Bibliografia recomanada.

Cassany, Daniel. En línia: Llegir i escriure a la xarxa. Barcelona: Editorial Graó, 2011. [En préstec a la biblioteca del Servei Educatiu]

Martí, Francina. Llegir la credibilitat dels WEBS: estudi de cas. Articles de Didàctica de la Llengua i la Literatura. Barcelona: Ed. Graó. Núm. 44, pp.59-74. [En préstec a la biblioteca del Servei Educatiu]

Martí Cartes, Francina. Llegir, pensar i clicar. Proposta didàctica per millorar la comprensió lectora a l’ESO llegint a Internet [en línia]. Treball fet durant una llicència retribuïda del Departament d’Ensenyament, 2006.

Martí Cartes, Francina. Llegir.net. Un espai per a llegir críticament [Consulta: 27/1/2015].

Lectura en digital. Departament d’Ensenyament. (2012) Col•lecció TAC-5. [Consulta: 27/1/2015].
Reportatge de la sessió