IV concurs “Jo tinc la paraula”

Ja s’han publicat les bases del IV concurs “Jo tinc la paraula”. El concurs té com a objectiu provocar la reflexió per part de l’alumnat de secundària i batxillerat sobre els components que fan que la comunicació oral sigui eficaç.

Recordeu que, des de fa dos cursos, el concurs compta amb una categoria adreçada a nous parlants. En aquesta nova categoria hi pot participar l’alumnat arribat en el sistema educatiu català en els últims 3 anys, amb un nivell mínim A2 (usuari bàsic), segons l’adaptació que s’ha fet del Marc comú de referència per a les llengües: aprendre, ensenyar, avaluar per a escolars de 8 a 16 anys.

Per participar-hi, cal enviar un vídeo de màxim 3 minuts en què, a la manera d’un youtuber, els alumnes expressin i comuniquin les seves opinions i/o experiències relacionades amb cinc temes: parlar amb fluïdesa, por a parlar amb públic, llenguatge no verbal, la conversa i adequació a la situació comunicativa. En les bases del concurs trobareu suggeriments específics per fomentar la reflexió entre els participants de la categoria nous parlants.

Els treballs s’han de lliurar entre el 9 de gener al 4 de març de 2024. En aquest enllaç i en aquest altre podreu veure els vídeos guanyadors de la categoria nous parlants del curs 2021-2022 i 2022-2023, respectivament.

Amb l’etiqueta #jotinclaparaula podeu veure les propostes dels centres participants a les xarxes.