A Osona Multiproducte

La maleta «A Osona, Multiproducte! – Multirecursos per a tria selectiva» i la guia que l’acompanya és fruit d’un treball col∙lectiu dut a terme entre diferents escoles de la comarca d’Osona en col∙laboració amb viladraueducació.com, amb la voluntat que esdevingui una eina educativa per fomentar l’hàbit del reciclatge.

Osona és una comarca pionera pel que fa a quantitat de residus reciclats, cosa que representa una mostra de la consciència cívica de la població. Des de l’Administració s’ha fet, durant anys, una bona feina en aquest àmbit i cal fer-la extensiva a tota la població.

No cal dir que la feina que es faci des de l’escola serà primordial per conèixer els diferents tipus de residus que es generen diàriament i aprendre tot el que podem fer per al medi ambient. El procés d’aprenentatge és molt extens i s’ha d’encarar des de diverses àrees. Saber fer bé les coses i portar-les a terme requereix un procés de transferència de l’aprenentatge.

Amb l’ús de la maleta es pretén parlar dels residus d’una manera didàctica i clara per afavorir els seus cicles de vida i reduir així l’impacte ambiental. Esperem que sigui una eina útil a les vostres aules i que serveixi per fer arribar el resultat de l’aprenentatge a les llars