Ciències

Maletes pedagògiques de l’àrea de ciències.

PROJECTE AMPHIBIA
Nivell: L’ús d’aquesta maleta està destinat prioritàriament als centres de secundària que realitzen el projecte de servei comunitari Amphibia. Tot i això, aquells centres que no estan dins el programa, poden demanar-la en préstec si està disponible.
Objectius: Donar a conèixer els amfibis entre el jovent dels centres educatius que participen en el projecte.Conscienciar a la població sobre les problemàtiques que pateix aquest grup faunístic.Oferir eines per a la protecció i conservació dels amfibis arreu del territori català.Rebre informació local d’elevat interès pel que fa a localització de punts de reproducció d’amfibis

A OSONA MULTIPRODUCTE
Nivell: Educació Primària
Objectius: Treballar la generació dels nostres residus a casa i a l’escola, d’una manera didàctica i clara per afavorir els seus cicles de vida i reduir així l’impacte ambiental.

EL SISTEMA SOLAR
Nivell: Cicle Mitjà i Superior
Objectius: Aprofundir en el coneixement del Sistema Solar

MESCLES I DISSOLUCIONS
Nivell: Educació Infantil i Cicle Inicial
Objectius:
Observar canvis que es produeixen en la interacció entre fets, situacions i elements de l’entorn proper.
Reconèixer la procedència d’alguns materials de la natura.
Experimentar determinades transformacions (mescles dissolucions) sobre elements manipulables seguint una seqüència d’accions
Utilitzar amb els elements, estris i materials.

LES MOTXILLES MEDIAMBIENTALS
Nivell: Cicle Superior i ESO.
Objectius:
Adquirir valors que generin actituds a favor del medi ambient
La línia verda treballa sobre la vegetació i la fauna.
La línia vermella se centra en l’estudi del medi urbà.
La línia blava treballa l’aigua continental i costanera.
La línia groga se centra en l’anàlisi del sòl i les roques

MATERIAL DE CIÈNCIA 6-12
Nivell: Educació Primària
Objectius:
Experimentar la diversitat i el canvi d’aquests blocs:
Objectes i materials.
Organismes.
Entorns físics.
Relacions que s’ estableixen entre sers vius i medi
Relacions Éssers humans- tècnica- societat.

MATERIAL DE CIÈNCIA 12-16
Nivell: ESO
Objectius:
Experimentar la diversitat i el canvi d’aquests blocs:
Els éssers vius.
Els materials.
L’aire.

UN ELEMENT A LA CUINA: L’AIGUA
Nivell: Educació Infantil i Cicle Inicial
Objectius:
Identificar les qualitats de l’aigua.
Observar els canvis d’estat que es produeixen quan hi ha una acció.
Tenir destresa en la manipulació d’eines molt senzilles.
Adonar-se que els sentits són un mitjà per treure informació.
Descriure les propietats d’una mostra d’aigua.

Nina “Amparo”
Nivell: Educació Primària, Secundària i Batxillerat
Objectius: treballar l’interior del cos humà mitjançant una app de realitat augmentada que mostra una animació en 3D.

ROQUES I MINERALS