Us presentem un recull d’articles, vídeos , conferències que s’han anat publicat en aquest temps de confinament, esperant que us serveixin per reflexionar, repensar com ens seguim reinventant per acollir la presencialitat a les aules.
Creiem que tota la comunitat educativa té com a objectiu preservar el benestar emocional que permeti un retrobament serè i enriquidor. Per créixer com a persones i com a professionals ens necessitem en una interdependència creativa en aquests moments d’incertesa i complexitat. Com a persones que creixem plegades, ens reinventem i aprofitem les nostres experiències per construir una educació inclusiva per una societat inclusiva.
Orientacions per atendre les emocions de l’alumnat. Retrobament – XTEC.cat
Atendre les emocions – L’alumnat – Les famílies Neuroeducació – XTEC.cat – David Bueno i Anna Forés |
Pla de Retrobament Escolar – Consuelo Cordero González inspectora d’Educació en col·laboració amb la inspecció d’Educació de les Terres de l’Ebre |
Un premio para los niños, los campeones de esta pandemia. Conclusiones de la conferència. – Francesco Tonucci | La infancia i el Covid-19 – Vdeo Conferencia – Francesco Tonucci – Diálogos sobre educación – Ministerio de Educación de Argentina |
Francesco Tonucci – Consells – Vídeo Integratek | Escolta activa. Una proposta orientada al retorn dels docents als centres. – Servei educatiu del Segrià |
Cuidar-nos ara per cuidar quan sortim. Rosa Sensat – Conversa amb Xavier Gimeno i Sílvia Blanch | Educar l’alliberament – Vídeo Jaume Funes – Reflexions sobre com continuarem educant ara que els infants i joves comencen a sortir en aquest temps de Covid-19 |
El regreso a la escuela: un reto para el acompañamiento educativo. – Vídeo – Carles Perellada – MES Moviment Educatiu Sistèmic |
Els vincles a l’escola ara i sempre. Mar Hurtado i David Altimir – Vídeo – Converses Rosa Sensat |
Articles d’en Jaume Funes
Des del confinament – Rosa Sensat El virus pot matar l’escola … si els i les mestres no imaginem la cura: Primera part – Segona – Tercera – Rosa Sensat |
14 pensaments per quan tornem a l’escola. En cap cas hem perdut el temps, per tant, no hem de recuperar-lo.a – Joan Domènech – Cultura viva Catorze14 |
5 claus per liderar en temps de confinament i generar màximes oportunitats – Carlos Blanch – Fundació Jaume Bofill | Les necessitats d’una escola segregada per fer front a l’emergència educativa – María Segurola – Fundació Jaume Bofill |
Les 5 passes per assolir una connexió educativa garantida – Anna Pérez – Fundacio Jaume Bofill | Els lideratges, la clau de volta del sistema – Dolors Queralt Moreso – El diari de l’educació |
Educació lenta, coresponsabilitat i xarxes educatives – Mireia Civís – El diari de l’educació | Aprendre a casa, una oportunitat permanent. – Ricard Aymerich – MRP – Federació de Moviments de Renovació Pedagògica. |
Hem de mantenir els vincles! (aspectes emocionals en temps d’incertesa) – Joan M. Girona – El diari de l’educació | Amb la Covid19 tornem a la pedagogia del segle XIX – Jordi Mateu – CAIEV – El diari de l’educació |
I quan tornin a classe, què? – Jaume Carbonell – El Diari de l’educació | ¿Que deberia aprender la escuela de la situación actual? – Ginno Ferri – Vodeo Converses Rosa Sensat. |
Felicitat a l’aula. Eines per a docents – Daniel Gabarró – Associació Prisma | Recursos – XTEC.cat |
Comentaris recents