Lectura al carrer: Una oportunitat per compartir el gust per la lectura

El dimecres 17 i el dijous 18 de maig es va celebrar l’activitat de dinamització de la lectura al carrer que organitza el CRP de Nou Barris i el Seminari de Biblioteques, conjuntament amb la Biblioteca Nou Barris. Aquesta edició, la VI, tenia com a lema: “Contes d’arreu del món”. El primer dia, els nens i nenes de les escoles Splai, Mercè Rodoreda, Santiago Rusiñol, Palma de Mallorca, Josep Pla i Mercè Rodoreda, van poder sentir i explicar històries de  Rússia, Iran, Xina, Índia, Àfrica i d’un cargolet que s’havia perdut i no trobava casa seva. El 2n dia, l’alumnat  de Ferrer i Guàrdia, El Molí, Tibidabo, Àgora i Marta Mata  amb les seves narracions ens va transportar a les terres de: Eslovènia, Xina, Amèrica, Índia, Brasil, Tibet i Alemanya.

Felicitem tots els nens i nenes participants perquè han fet una gran feina! Han preparat amb les seves mestres la lectura: entonació, to de veu, expressió,,atrezzo… i sobretot, quin missatge hi havia al darrera de cada narració i el motius que els havien dut a triar-la.

Al llarg del matí, a banda de sortir a l’escenari i narrar la seva història i escoltar-ne una altra d’altres companys i companyes, els nens i nenes han pogut fer un taller de llengua de signes que ha dinamitzat alumnat i professorat de l’escola CEE Josep Pla, s’han familiaritzat amb el codi d’escriptura de Braille, amb la col·laboració de la ONCE i han descobert contes d’arreu del món en un taller dinamitzat per la Biblioteca de Nou Barris. Per últim han après a fer un vaixell de paper per a fer un mar de missatges al·lusius a la jornada que hem viscut. Com va dir Emily Dickinson, “Per viatjar lluny no hi ha millor nau que un llibre”.

Per acabar, volem donar les gràcies a la Biblioteca Nou Barris,i, en especial, a la Isabel i l’Elena perquè ens han fet una fantàstica selecció de llibres que  tots heu pogut descobrir…, a les mestres i alumnes del Josep Pla, que ens han preparat el taller de llengua de signes que ha entusiasmat a tots els participants, a la Gemma Gálvez, de l’Institut social de persones amb discapacitat, a la Marisol Zuil del districte, així com als intèrprets de FESOCA i al Ramón Coma i als seus companys de la ONCE per organitzar el taller de Braille.

Nens i nenes, esperem que hàgiu gaudit amb aquesta Lectura al carrer i que continueu tenint ganes de llegir i explicar i escolar històries!!