Cloenda a Nou Barris de l’Exposició Efecte Troia

Avui a la Biblioteca de Vilapcina i la Torre Llobeta ha tingut lloc l’acte final de lEfecte Troia. Des de mitjans d’abril, l’alumnat de 4t d’ESO i de 1r de Batxillerat dels instituts Barcelona-Congrés i Carrasco i Formiguera ha visitat l’exposició de la mà de l’Etna Miró. Han pogut gaudir d’aquesta exposició itinerant que tenia com a principal objectiu apropar la literatura als joves i al seu particular univers. Per a posar el punt i final a l’Efecte Troia, s’ha fet una conversa molt interessant entre dues de les integrants del podcast Gent de merda, la Rita i l’Ofèlia  i l’Etna Miró, que anava conduint la conversa. Entre d’altres qüestions, han explicat com es va crear el podcast (la idea va ser de la Clàudia Rius) i la importància que suposa tenir contingut a internet fet per a joves i en llengua catalana. També ens han parlat de com és el procés de creació i de com ha anat evolucionant al llarg dels 5 anys que fa que el podcast funciona. Per últim, des de la seva condició de consumidores de podcast, han posat en valor la possibiltiat que ofereixen aquests mitjans de connectar amb tot tipus de públic, perquè “hi ha un podcast per a cada persona”.

Comparir una estona del matí amb joves creadores de contingut, segur que ha estat molt inspirador per a l’alumnat del Carrasco i Formiguera, que ha vingut de públic. La Rita i l’Ofèlia els ha encoratjat a ser nosaltres mateixos i a compartir amb honestedat els nostres interessos a la xarxa, en format podcasts, a youtube…

Ara serà l’Institut Milà i Fontanals qui acollirà on l’Exposició itinerant de l’Efecte Troia! Desitgem que el seu alumnat la pugiu fer serva!