“Maletes per a la coeducació”

Al CRP de Nou Barris ja tenim a punt les “Maletes per a la coeducació“. Un projecte elaborat a partir del programa Coeduca’t que té l’objectiu de preparar les noies i els nois en la vida afectiva i sexual fonamentada en la igualtat de gènere i els drets humans, i col·laborar en la construcció d’un model integral de persona, sense estereotips sexistes.

El material que podeu trobar està dividit en cinc temàtiques diferents:

1.Trencant estereotips clàssics. Una maleta amb versions de contes clàssics amb l’objectiu d’obrir debat i qüestionar allò establert per explicar nous models i treure els colors a la tradició.

També hi podreu trobar dos jocs per complementar el treball realitzat: Wolfy i Who amb I?

2.Dones que han fet història. Encara avui en dia costa que tinguin la mateixa visibilitat i importància els homes que les dones per això aquesta maleta vol mostrar dones rellevants perquè l’alumnat trobar referents femenins i que la història també es pugui explicar en nom de dona.

A més d’un seguit de llibres també hi podeu trobar 6 microscopis digitals Levenhuk, per acostar i fomentar vocacions científiques entre tot l’alumnat.ue les dones per això aquesta maleta vol mostrar dones rellevants perquè l’alumnat trobar referents femenins i que la història també es pugui explicar en nom de dona.

I un qui és qui ben original, protagonitzat per dones que han tingut un paper rellevant a la nostra societat.

3.Coeducació primària. Està formada per una selecció de bibliografia essencial per treballar el tema de la coeducació amb infants de 6-12 anys. El joc ¿Quién vive ahí?

També podem treballar aspectes filosòfics amb les cartes de Wonder Ponder.

Les cartes Sikkhona complementen la maleta per realitzar dinàmiques ben diverses a l’aula.

4.Coeducació secundària. En aquesta maleta trobareu bibliografia amena i molt visual per generar coneixement envers la coeducació, fomentar una mirada crítica per afavorir la construcció d’una societat lliure de masclisme.

El joc sospechosos inhabituales i les cartes Sikkhona complementen la maleta

5.Playmobil pro. Una maleta amb centenars de peces playmobil per crear el teu propi click i personalitzar-lo permetent realitzar dinàmiques ben diverses com el trencament de rols en professions, realizar activitats de role-playing

6.Cistelles Korfbal. El korfbal és un esport mixte, pensat per fomentar la igualtat. Permet treballar valors com el companyerisme i el respecte.

Escull l’eina que vulguis i treballa la COEDUCACIÓ a l’aula.