Maleta pedagògica Kitscaixa Valors

KITSCAIXA VALORS, un recurs educatiu desenvolupat per la Fundació “la Caixa”. S’adreça al professorat i alumnat d’educació primària, d’entre 8 i 12 anys, amb la voluntat de potenciar els valors ètics i de convivència.

KITSCAIXA VALORS conté un seguit d’eines fàcils d’utilitzar, polivalents i atractives, que permeten plantejar diverses qüestions relacionades amb el coneixement d’un mateix, amb la relació amb els altres i amb la presa de decisions.

Inclouen des d’activitats per desenvolupar l’autoconeixement i l’empatia, fins a exercicis per adquirir la capacitat de relacionar-se amb els altres i resoldre situacions conflictives. La idea de fons és que, a partir de l’autoestima i del reconeixement de les nostres qualitats, del domini de les pròpies capacitats i emocions, podem aprendre a respectar les normes i a valorar la diversitat, a ser tolerants i a preocupar-nos pels altres, a dialogar i a comprometre’ns.

La maleta consta de 3 KITS:

• El KIT IDENTITAT permet treballar la valoració de les qualitats personals i l’autoestima, el reconeixement de les emocions i els sentiments que acompanyen els nostres actes. Proposa exercicis per millorar la concentració i aprendre a relaxar-se i tècniques d’interiorització.

Dintre del KIT IDENTITAT hi trobareu:

2 pòsters emocions agradables

2 pòsters emocions desagradables

6 fitxes emocions primàries

11 fitxes sentiments agradables

11 fitxes sentiments desagradables

10 fitxes valors

10 suports magnètics per a fer noves fitxes

• QUALITATS PERSONALS

20 fitxes qualitats personals

10 fitxes en blanc

• AUTORETRAT

15 màquines autodescriptives

• DIBUIXOS CENTRATS

10 fitxes de dibuixos centrats per fotocopiar

5 màquines per a crear dibuixos centrats originals

• COMPLEMENTS

2 cordills “penja-robes” i 5 cordills “collaret”

1 CD. (Exercicis d’interiorització: El mar – La cova / Guia d’ús PDF / materials dels 3 kits per imprimir PDF)

• El KIT CONVIVÈNCIA inclou exercicis d’empatia per millorar la connexió i la comprensió dels altres, ajuda a desenvolupar el treball en col·laboració i introdueix estratègies de resolució de conflictes.

Dintre del KIT CONVIVÈNCIA hi trobareu:

24 fitxes

50 pinces

4 pòsters

• RESOLUCIÓ DE CONFLICTES

10 plantilles (5 models diferents)

• TREBALL COL·LABORATIU (5 maletins, cadascun amb)

2 rodones 2 quadrades

2 tubs blancs 8 rectes 2

8 rectes 3 16 rectes6

2 corbes 3 cordills

24 cargols 24 femelles

4 connectors tub blanc 8 pinces

2 clips 8 peces T

4 peces L

• COMPLEMENTS

1 CD. (El dinosaure d’en Manel / Exercicis d’interiorització: Tambors – L’amic / Guia d’ús PDF / materials dels 3 kits per imprimir PDF)

• El KIT RESPONSABILITAT ens convida a reflexionar sobre els mecanismes de la responsabilitat i els tipus de responsabilitat, aborda la gestió de situacions d’elevada càrrega emocional i proposa un exemple concret: la responsabilitat envers el medi ambient a partir de l’estudi del consum familiar d’aigua.

Dintre del KIT RESPONSABILITAT hi trobareu:

1 pòster de responsabilitats

1 pòster màquina de responsabilitat

• CADENA DE RESPONSABILITAT

25 fitxes exemples de responsabilitats

9 fitxes exemples de màquina de responsabilitat

10 fitxes altres exemples

50 pinces

• GESTIÓ D’ESTAT D’ANIM (2 maletins, cadascun amb)

20 plantilles

• CONSUM D’AIGUA

3 models de fitxes per fotocopiar