Maleta pedadògica NI+NI-=S

El material didàctic “Cap a una orientació laboral en igualtat” està elaborat per la Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats al Treball i pretén dotar el professorat i l’alumnat d’un seguit d’eines que permetin una millora de l’orientació professional per tal de potenciar el talent individual del nostre jovent, tot superant els estereotips de gènere, encara molt presents en la nostra societat.

La maleta consta de:

• Presentació. Document que mostra a mode de resum el contingut de tota la maleta pedagògica.
  • Experiències:
      • Experiència 1. Noies i nois a l’educació. Diagnosi d’algunes diferències.

Joc de cartes Experiència 1. Trenquem els tòpics. Tenen per objectiu visibilitzar les diferències existents en la tria de branques de coneixement en diversos nivells d’estudis entre noies i nois mitjançant un senzill joc de xifres i de veritat/fals.

• Experiència 2. Noies i nois en la societat: Existeix la igualtat?

Joc de cartes Experiència 2. Qui és qui?. Com a objectius promou adquirir coneixements sobre la presència i aportació de les dones en la història del pensament científic. Desenvolupar actituds favorables envers la recerca científica –com a possible tria de futur professional– i envers les aportacions de les dones a les disciplines científiques. Proporcionar a l’alumnat models positius de dones científiques i inventores. corresponent a l’activitat transversal per treballar a ciències de la naturalesa de l’Experiència 2: Noies i nois en la societat: Existeix la igualtat?

• Experiència 3. Noies i nois, fent camí cap a la igualtat.

Joc de cartes Experiència 3. Organitzem la societat. Aquest joc té per objectiu Aprofitar la realització d’activitats d’expressió corporal per identificar els rols i estereotips de gènere que influeixen en les decisions de nois i noies a l’hora de definir el seu paper en la societat.

• Cd rom. El CD conté tots els materials didàctics organitzats per experiències i per activitats a l’aula, fora aula i matèries transversals.