XII Jornada d’Educació Primària Terres de l’Ebre

El 2015, l’ONU va aprovar l’Agenda 2030 sobre el Desenvolupament Sostenible, una oportunitat perquè els països i les seves societats emprenguin un nou camí per millorar la vida de tots, sense deixar ningú enrere. L’Agenda compta amb 17 objectius de desenvolupament sostenible, que inclouen des de l’eliminació de la pobresa fins al canvi climàtic, l’educació, la igualtat de la dona, la defensa del medi ambient o el disseny de les nostres ciutats.

Cada objectiu té indicadors específics i per assolir-los tothom ha de contribuir: els governs, el sector privat, la societat civil i per suposat els docents presentant propostes didàctiques d’enfocament globalitzat al voltant dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS).

OBJECTIUS:

• Generar un espai de trobada i reflexió sobre la manera de com utilitzar els ODS a l’hora de dissenyar activitats d’ensenyament i aprenentatge adreçades a l’Educació Primària.
  • Sensibilitzar l’alumnat d’Educació Primària sobre la consolidació dels ODS.
  • Conèixer els desafiaments i oportunitats de la implementació dels ODS a l’alumnat d’Educació Primària.
  • Identificar bones pràctiques a l’etapa d’Educació Primària que avancin en l’assoliment dels ODS

PROGRAMA:

• 9.15 h. Inauguració de la jornada.
  • 9.30 h. Sr. Arnau Amat Vinyoles. Professor de la Universitat de Vic- Universitat Central de Catalunya. “Projectes educatius per educar per a la sostenibilitat”.
  • 10.30 h.Escola Enric Grau Fontseré de Flix – Escola Pàmies de Ginestar.“Projecte Enfocat”.
  • 11.00 h. Descans.
  • 11.45 h. Escola Sant Llàtzer de Tortosa.“I natros … què podem fer?”.
  • 12.15 h.Escola Puig Cavaller de Gandesa. “La natura, una aliada per aprendre“
  • 12.45 h. Àrea 5G Terres de l’Ebre. Fundació i2CAT.i Consell Comarcal Ribera d’Ebre.“Aplicacions de la tecnologia 5G en Educació Primària“
  • 13.15 h. Cloenda de la jornada.

Data:  19 de març

Horari: de 9,00h a 14,00h

Lloc: Presencial!

URV_Campus Terres de l’Ebre. Avinguda Remolins, 13-15. CP 43500 – Tortosa, Tarragona.

Activitat reconeguda pel Departament d’Educació a través de l’ICE URV (codi 8000080021) amb una certificació de 5 hores.

INSCRIPCIÓ