Les actituds del professorat davant la coeducació

Per acabar les recomanacions dels divendres coeducatius d’aquest curs, us volem presentar aquest llibre de lectura per a aquest estiu. El llibre és una anàlisi sociològica del paper del professorat en el procés de canvi educatiu, concretament el paper del professorat com agent de canvi en l’àmbit específic de la coeducació. L’autor intenta aprofundir en dos àmbits d’investigació: l’estudi del paper de l’escola en la reproducció de les desigualtats socials, i la participació de la sociologia en els processos d’investigació – acció educativa. Pretén aportar conceptes i ser un material de referència útil per al professorat que estigui interessat en una educació més igualitària i alhora ser un instrument que estimuli la reflexió i el debat sobre com l’escola pot combatre les desigualtats socials, sexuals i culturals.

Descripció temàtica: Didàctica, psicologia, ensenyament, psicologia social, coeducació, sexisme, educació.

Bonald, Xavier – Ed. Graó; Barcelona, 1997