Efemèrides LIJ 2022

Aquest curs volem començar els divendres coeducatius amb un enllaç a la llista d’efemèrides de literatura infantil i juvenil del 2022 que pot ser de molta utilitat als centres i on trobareu molts d’autors i autores per poder treballar amb l’alumnat.

D’entre aquestes destaquem:

• 125 anys del naixement d’Enid Blyton, escriptora britànica de populars sagues d’aventures i misteri, com “Els cinc”, “Torres de Malory” o “Santa Clara”.
  • 50 anys de la mort de Dino Buzzati, escriptor i periodista italià, autor de novel·les per a joves, com ara “La famosa invasió dels óssos a Sicília”.
  • 75 anys del naixement de Jaume Cabré, escriptor català de projecció internacional. A banda de la seva producció per al públic adult, ha fet literatura infantil i juvenil com “La història que en Roc no coneixia” o “Galceran, l’horari de la guerra negra”.
  • 75 anys del naixement de Mercè Company, cocreadora dels personatges de “Les tres bessones” i creadora de l’entranyable “Nana Bubilda”.
  • 75 anys de la mort d’Ivori (pseudònim de Joan Vila i Pujol), dibuixant i il·lustrador català que va col·laborar en moltes revistes per a joves i diverses editorials amb llibres d’imaginació i llibres de coneixements.
  • 50 anys de la publicació de “El llibre de l’estiu”, de Tove Jansson, l’escriptora finlandesa guanyadora del Premi Hans Christian Andersen i creadora del món original i fantàstic on viuen els Mumin i els seus amics.
  • 50 anys de la publicació de “Me importa un comino el rey Pepino” de la prolífica escriptora austriaca Christina Nöstlinger, que va rebre el Premi HansChristian Andersen l’any 1984.
  • 75 anys del naixement de Roberto Piumini, mestre, pedagog i escriptor italià per a adults i infants reconegut amb diversos guardons.
  • 25 anys de la publicació del primer llibre de la irresistible i màgica saga, “Harry Potter”.
  • 100 anys del naixement de l’il·lustrador i dibuixant nord-americà Charles M. Schulz, creador de “Peanuts”, la tira còmica protagonitzada per personatges com Charlie Brown (Carlitos) i Snoopy, originalment publicada entre els anys 1950 i 2000.