La mosca: assetjament a les aules

La Isona ha canviat d’institut. Fuig d’una convivència impossible que fins i tot va acabar amb la vida d’un amic seu. Al nou centre, però, tornarà a repetir-se de nou la mateixa situació d’assetjament. La Isona haurà d’enfrontar-se, amb la complicitat de nous amics, al seu passat i a les persones que fan de la por un instrument per a sentir-se poderosos.

Un llibre necessari que ens ajuda a entendre el fenòmen de la violència a les aules. Es tracta d’un llibre que reflexa de manera molt real una situació que per desgràcia ens trobem actualment als centres escolars. És per això, que molt joves que conviuen amb esta lacra social els servirà la lectura d’esta novel·la, ja que en ella trobaran resposta i solucions als problemes que envolten l’assetjament escolar.

• Descripció temàtica: afectivitat, grup d’edat, persona en situació de risc, fortalesa, pensament crític, personalitat, autoconcepte, socialització
  • Descripció curricular:Educació secundària obligatòria – Educació per al desenvolupament personal i la ciutadania; Educació secundària obligatòria – 3r – 4t ESO – Tutoria: Autoconeixement,  La relació amb els altres; Educació secundària obligatòria – 3r – 4t ESO – Educació per la Ciutadania: Convivència i participació,  Autonomia personal i relacions interpersonals

Pasqual Escrivà; Gemma – Editorial Perifèric S.L., 2009 – Guía de lectura – Recomanació youtube – Entrevista amb l’autora