El Club dels Valents

Seguint el conte de Begoña Ibarrola, EL CLUB DELS VALENTS, es treballa l’enfrontament positiu dels conflictes. Els conflictes són part inherent de les interaccions humanes. És a dir, sempre que un grup de persones estan juntes hi ha conflictes. Però, aquests conflictes no hi ha que considerar-los un problema, simplement hi ha que aprendre a gestionar-los i resoldre’ls d’una forma positiva. Els conflictes es converteixen en un problema, quan no es gestionen bé, i ocasionen problemes en la convivència.

Aquesta història ens parla d’una escola on hi ha un nen que fa servir la força i la violència per aprofitar-se de tothom. La resta de companys i companyes tenen por fins que n’hi ha un que s’hi enfronta amb el diàleg i sense fer servir la força física. Aquest conte ens agrada per poder parlar amb els nens i nenes de l’assetjament i de les diferents maneres de resoldre conflictes. Conte per treballar amb l’alumnat d’Educació Infantil.

Voleu saber-ne més ? Aquí us deixem aquests enllaços d’escoles que han treballat aquest conte.

El club dels valents

Treballem el Club dels Valents a infantil | Escola Joan XXIII

I per si el voleu mirar tota la classe…El club dels valents

Idees clau: amistat i convivència, prevenció de l’assetjament, violència zero, resolució de conflictes.

Autoria: Begoña Ibarrola i Pablo Auladell Pérez

Cruïlla, 2013