Al país de les marietes … arriba el circ!

El potencial socioeducatiu dels contes infantils és infinit, ja que ajuden a adquirir valors, actituds i estereotips socials que marcaran la seva manera de relacionar-se i conviure.

Us agradaria que els vostres alumnes aprenguessin els colors, les emocions, els noms i els oficis mentre coneixen què és la igualtat de gènere? Pot semblar difícil però amb aquest conte de simpàtiques marietes els infants adquiriran aquests coneixements tot divertint-se.

És un conte infantil, escrit per María Navarrete i il·lustrat per Cristina Villa, que pretén que els infants i les persones que expliquin el conte es posin les ulleres de la igualtat i entenguin que tots som únics i especials, que el sexe no condiciona a l’hora de fer les coses i que tenim les mateixes oportunitats per escollir què volem fer.

En aquest conte, les protagonistes seran les marietes, uns insectes agradables que faran passar una bona estona als lector, mentre esperen l’arribada del circ. Amb l’ajuda de simpàtiques il·lustracions, els infants es podran submergir encara més en la història i, a més, podran conèixer millor cada un dels personatges gràcies a les preguntes que es van fent al llarg de les pàgines, com ara: “De què va disfressada l’Olga?” i “On porta el mocador el Nil?”.

Al final del conte, els docents i les famílies trobaran una guia amb idees sobre com poden explicar la història. Així, per exemple, se suggereix enfocar les aventures d’aquests animalons cap als sentiments, els colors, els oficis i els noms, i, el més important, al fet que “totes les marietes juguen, es disfressen, es relacionen, tenen emocions… de  manera semblant, no hi ha cap diferència per raó de sexe”.

Idees clau: igualtat de gènere, revisió d’estereotips, amistat i convivència, emocions.

Autoria: Maria Navarrete i Cristina Villa

Ed. Zenobita, 2013