Tret de sortida al projecte Centres de Dansa per a la inclusió

Amb, aproximadament, 100 centres educatius d’Educació Primària i Educació Secundària Obligatòria d’arreu del territori, arrenca el projecte Centres en Dansa per la Inclusió. En aquesta primera fase de treball, les DEI, dinamitzadores d’educació inclusiva, han iniciat un primer contacte d’assessorament i diagnosi de necessitats, s’han presentat els materials de treball de l’experiència: la guia de recursos per a l’acompanyament i les orientacions generals sobre com fer el centre més inclusiu. D’altra banda, aquest primer contacte, també ha servit per posar en comú les prioritats i els objectius de treball, així com per establir un full de ruta a l’hora de treballar les activitats.

Aquest projecte s’adreça als centres que volen fer de la inclusió un tema prioritari i té com a finalitat transformar-los en entorns inclusius i inclusors des d’una perspectiva àmplia. La guia de recursos per a l’acompanyament s’ha elaborat amb la coordinació tècnica a càrrec de professionals de la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Rovira i Virgili, i la Universitat de Barcelona i ha estat promogut i finançat per la Direcció General d’Educació Inclusiva del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. És rellevant destacar s’ha traduït a l’aranès, buscant garantir la seva accessibilitat i utilitat per a la totalitat del territori.

El projecte neix en el marc de la Taula de Participació per un Sistema Educatiu Inclusiu (TaPSEI), un òrgan que permet intensificar la col·laboració entre administracions i teixit social per a la millora de la inclusió educativa i social. Durant el primer cicle de debats de la TaPSEI (desembre de 2022 – febrer de 2023), va quedar palesa la necessitat d’ampliar el procés de transformació inclusiva al principal protagonista del sistema educatiu, l’alumnat, i introduir dinàmiques d’acció que afavoreixin el pas de la reflexió a la transformació.

Les experiències que vagin sorgint de les escoles, instituts i instituts escola, es posaran en comú a través d’aquest mateix blog a partir del recurs Sinapsi, el qual recull les notícies que publiquen els centres educatius catalans a les seves pàgines web. Sinapsi busca fer visible la major part del treball desenvolupat pels centres i promoure sinergies entre ells.

El treball dut a terme als centres es presentarà aquest mes de juliol en un plenari de la TaPSEI, en el qual es donaran a conèixer algunes de les propostes impulsades en els centres participants.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *