Cultura Digital

Secció de termes específics, propostes didàctiques i metodològiques

Actuacions digitals

MONOGRAFIES

A continuació podeu trobar un recull de diferents pàgines web que considerem que poden ser interessants:

ESTRATEGIA DIGITAL DE CENTRE (EDC)

Línies d'actuació d'un centre que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital

Funcions i organització de la comissió d'estratègia digital de centre

PROJECTE D'ACCELERACIÓ DIGITAL

Fes clic a la imatge per accedir al portal del Departament d'Educació on es detalla el projecte d'acceleració digital dels centres educatius.

PROGRAMA STEAMcat

El programa d’innovació pedagògica STEAMcat consisteix en l’acompanyament dels centres mitjançant l’assessorament, la creació de la Comunitat STEAMcat, les formacions i els recursos. Aprofitant el lideratge distribuït del centre, les metodologies, perspectives i tecnologies adients a l’aula i el treball transversal del professorat, es fomenta el pensament crític de l’alumnat, es millora la percepció social de la ciència, per provocar un increment de la selecció d’estudis postobligatoris STEM per un canvi positiu de l’autopercepció dels alumnes en vers aquestes disciplines.

Prement la imatge accedireu a la pàgina web on trobareu més informació.

TRANSFORMACIÓ DIGITAL DE CENTRE

El Pla de Transformació Digital per als centres educatius pretén, en termes generals, millorar la competència digital dels docents i l’alumnat dels centres participants i adaptar els centres educatius als estàndards tecnològics definits per la Generalitat.

Prement la imatge accedireu a la pàgina web on trobareu més informació.

MONOGRAFIES

Aquí podeu consultar els 46 projectes del Departament d’Educació que fan servir Nodes com a plataforma web de difusió.
Podeu trobar més projectes al Mapa d’innovació i a Xtec.cat.

Fes clic a la imatge per accedir al portal del projectes.xtec.cat

Xarxa territorial cultura digital XTCD

El 26 d’octubre de 2020 ha arrencat la Xarxa Territorial de Cultura Digital amb el nou format i oberta a tot el professorat dels centres educatius de Catalunya.

Trobareu més informació de les cinc sessions al Nodes de XTCD.

Suport i assessorament intern al professorat

Us oferim un recull de recursos, eines i activitats didàctiques en línia que us pot ser d'ajut a l'hora d'elaborar propostes didàctiques.