Des dels Serveis Educatius de Gràcia us compartim un recull de recursos per tractar la coeducació i la igualtat de gènere en centres educatius i la ciutadania en general.
Exemples d’alguns dels recursos que podeu trobar en aquesta pàgina són:
Expliquem contes:
Nenes de conte. Contes explicats amb veu i dibuix d’Una mà de contes, en què es fomenta l’empoderament de les nenes.
Petites històries, grans dones. Cicle de vídeo contes coorganitzat per 9 museus.
Perspectiva de gènere i coeducació: lectures infantils i juvenils per treballar dins i fora l’aula. Rosa Sensat presenta llibres per treballar la superació dels estereotips de gènere.
Guia de contes i novel·les per la igualtat de gènere i la violència zero. Fundesplai ofereix lectures coeducatives distribuïdes per etapes educatives.
Compartim el temps. Contes curts: I tu què faries? El Departament de Drets Socials proposa narracions per a adolescents, per llegir i escollir-ne el final, argumentar.
Petites històries, grans dones. Cicle de vídeo contes coorganitzat per 9 museus amb motiu del Dia Internacional de les Dones.
Altres:
Nova activitat a l’ARC per treballar amb l’alumnat el Dia Internacional de les Dones: #On són les dones en la Història?
Per saber-ne més:
* Altres activitats que podeu trobar a l’ARC
* Al web CESIRE:
– Trenquem els estereotips de gènere a l’Aula! Com educar en igualtat a infantil i primària?
– Eines per incorporar la perspectiva de gènere a l’aula
* Material de l’EduCAC, Itinerari Perspectiva de gènere de l’eduCAC
* Al web Cinescola del professor Ramon Breu trobareu nombroses propostes didàctiques de pel·lícules, com ara Sufragistes, Pagament just, El pan de la guerra o Skater girl.
* També DracMagic compta amb propostes per organitzar activitats cinematogràfiques amb perspectiva feminista dissenyades per al públic escolar.
* SE Vallès Occidental VI: Reivindiquem el 8 de març amb música
Més informació i recursos:
Activitats a Nou barris des del centres cívics i altres espais
Recursos, activitats i dinàmiques per treballar el feminisme a l’aula
Comentaris recents