Presentació

L’Entorn d’Aprenentatge del Canigó és una proposta pedagògica que neix amb l’objectiu d’apropar els estudiants de darrer cicle de primària, secundària  i batxillerat dels Països Catalans al patrimoni cultural i natural de la Catalunya Nord. Situat a Prada a la comarca del Conflent, a l’Alberg Pau Casals – Canigó, seu permanent de la Universitat Catalana d’Estiu, l’EdA del Canigó ofereix als estudiants la possibilitat de realitzar estades didàctiques per a descobrir el bressol de la cultura catalana, conèixer un entorn natural i paisatgístic emblemàtic seguint les petjades i els valors de l’excursionisme com feu Jacint Verdaguer i treballar per a la construcció d’un espai de pau, llibertat i solidaritat entre els diferents pobles que agermana la llengua catalana. Cultura, natura, paisatge i llengua s’uneixen per esborrar fronteres i celebrar els valors universals que des de l’Abat Oliba fins a Pau Casals van impregnar aquestes contrades.

EIXOS TEMÀTICS

La docència que es desenvolupa a l’Entorn d’Aprenentatge del Canigó la porten a terme professors que treballen en conveni entre el Departament d’Educació, la Fundació Universitat Catalana d’Estiu i l’Associació Universitat Catalana d’Estiu. La tasca docent amb els alumnes es desenvolupa seguint l’horari escolar, aproximadament des de les 9 del matí fins a les 5 de la tarda.