Nom activitat: Itinerari a Sant Miquel de Cuixà
Àmbit Curricular: Ciències Socials, Ciències de la Naturalesa
Nivell: Cicle Superior de primària, ESO (Activitat adaptable). Durada: Tot el dia.
Estacionalitat: Tot l’any.
Objectius: 1.Fomentar els valors de l’excursionisme com a mitjà per desenvolupar les competències curriculars. 2.Descobrir els elements naturals que conformen la vegetació de ribera i els boscos mediterranis. 3.Empatitzar amb el passat medieval entorn a la figura del pelegrí. 4.Valorar el patrimoni històric i cultural com a herència i llegat dels grups humans. 5.Entendre la importància del territori en les relacions i influències culturals medievals i actuals.
Descripció: l’itinerari a Sant Miquel de Cuixà és una ruta circular (6 – 10 km aprox. itinerari variable) a través del qual estudiarem el paisatge i els seus elements naturals. Analitzarem la ubicació del monestir, situant-lo en el context medieval i els trets característics de l’època. Es realitzarà un treball dins el monestir per tal d’entendre els conceptes claus del romànic, la vida monàstica i la seva evolució al llarg dels segles. La sortida i arribada de l’itinerari és al mateix Alberg Pau Casals – Canigó.
Observacions: La visita al monestir té un cost addicional que varia segons el nombre d’alumnes del grup. Es possible realitzar l’activitat sense la visita al monestir.
Àmbit | Dimensió | Codi competència | Descripció competència |
---|---|---|---|
AMBP-MED | DIM15P-MED | CO01P-MED | Plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes |
AMBP-MED | DIM15P-MED | CO02P-MED | Interpretar el present a partir de l’anàlisi dels canvis i continuïtats al llarg del temps, per comprendre la societat en què vivim |
AMBP-VAL | DIM27P-VAL | CO04P-VAL | Mostrar actituds de respecte actiu envers les persones, les seves idees, opcions, creences i les cultures que les conformen |
AMBS-CIE | DIM15S-CIE-TEC | CO1S-CIE-TEC | Identificar i caracteritzar els sistemes físics i químics des de la perspectiva dels models, per comunicar i predir el comportament dels fenòmens naturals |
AMBS-CIE | DIM15S-CIE-TEC | CO2S-CIE-TEC | Identificar i caracteritzar els sistemes biològics i geològics des de la perspectiva dels models, per comunicar i predir el comportament dels fenòmens naturals |
AMBS-CUL-VAL | DIM30S-CUL-VAL | CO3S-CUL-VAL | Qüestionar-se i usar l’argumentació per superar prejudicis i consolidar el pensament propi |
AMBS-SOC | DIM20S-SOC | CO7S-SOC | Analitzar diferents models d’organització política, econòmica i territorial, i les desigualtats que generen, per valorar com afecten la vida de les persones i fer propostes d’actuació |
AMBS-SOC | DIM19S-SOC | CO2S-SOC | Aplicar els procediments de la recerca històrica a partir de la formulació de preguntes i l’anàlisi de fonts, per interpretar el passat |
AMBS-SOC | DIM19S-SOC | CO3S-SOC | Interpretar que el present és producte del passat, per comprendre que el futur és fruit de les decisions i accions actuals |
AMBS-SOC | DIM19S-SOC | CO4S-SOC | Identificar i valorar la identitat individual i col·lectiva per comprendre la seva intervenció en la construcció de subjectes històrics |
AMBS-SOC | DIM19S-SOC | CO1S-SOC | Analitzar els canvis i les continuïtats dels fets o fenòmens històrics per comprendre’n la causalitat històrica |
Mapa del recorregut (amb algunes possibles variacions)
wikiloc Itinerari Sant Miquel de Cuixà curt