Àmbit Curricular: Ciències Socials, cultura i valors
Nivell: Cicle Superior de primària, ESO Durada: matí / tarda
(Activitat adaptable)
Estacionalitat: Tot l’any.
Objectius: Conèixer el funcionament de la societat medieval des d’una visió crítica.
Descripció: El taller de societat medieval és una dinàmica on l’alumne visualitza d’una forma senzilla el funcionament de la societat medieval a partir de jugar un rol dins un dels personatges que conformen la piràmide de la societat feudal. A llarg de l’activitat, haurà de prendre decisions i al final obtindrà resultats a partir de les eleccions preses.
Àmbit | Dimensió | Codi competència | Descripció competència |
---|---|---|---|
AMBP-MED | DIM15P-MED | CO05P-MED | Valorar problemes socials rellevants interpretant-ne les causes i les conseqüències per plantejar propostes de futur |
AMBP-MED | DIM15P-MED | CO02P-MED | Interpretar el present a partir de l’anàlisi dels canvis i continuïtats al llarg del temps, per comprendre la societat en què vivim |
AMBP-VAL | DIM26-VAL | CO01P-VAL | Actuar amb autonomia en la presa de decisions i assumir la responsabilitat dels propis actes |
AMBS-SOC | DIM19S-SOC | CO3S-SOC | Interpretar que el present és producte del passat, per comprendre que el futur és fruit de les decisions i accions actuals |
AMBS-SOC | DIM19S-SOC | CO1S-SOC | Analitzar els canvis i les continuïtats dels fets o fenòmens històrics per comprendre’n la causalitat històrica |