Nom activitat: Decouverte de Perpinyà
Àmbit Curricular: Llengua francesa, Ciències Socials.
Nivell: ESO- BATX. Durada: Tot el dia
Estacionalitat: Tot l’any.
Objectius: 1.Aplicar coneixements de llengua francesa en la cerca d’informació. 2.Desenvolupar-se en un entorn comunicatiu diferent a l’habitual. 3. Conèixer a grans trets el passat i present de la vila de Perpinyà. 4. Fomentar una mirada diferent sobre els elements patrimonials de la vila.
Descripció: Els alumnes de forma autònoma i per grups reduïts hauran de cercar informació sobre diferents espais del centre de Perpinyà, així com trobar elements amagats i fotografiar-los. Al mateix temps, hauran de realitzar una enquesta sociolingüística als ciutadans de la vila, donant peu a treballar la competència lingüística en llengua francesa.
Competències:
AMBS-LIN-CAT-CAS | DIM5S-LLE-CAS-CAT | ACT1-LLE | Adquirir l’hàbit de la lectura com un mitjà per accedir a la informació i al coneixement, i per al gaudi personal; i valorar l’escriptura com un mitjà per estructurar el pensament i comunicar-se amb els altres |
AMBS-LIN-CAT-CAS | DIM1S-LLE-CAS-CAT | C01S-LLE | Obtenir informació, interpretar i valorar el contingut de textos escrits de la vida quotidiana, dels mitjans de comunicació i acadèmics per comprendre’ls |
AMBS-LIN-CAT-CAS | DIM1S-LLE-CAS-CAT | CO3S-LLE | Desenvolupar estratègies de cerca i gestió de la informació per adquirir coneixement. |
AMBS-LIN-CAT-CAS | DIM2S-LLE-CAS-CAT | CO4S-LLE | Planificar l’escrit d’acord amb la situació comunicativa (receptor,intenció) i a partir de la generació d’idees i la seva organització. |
AMBS-LIN-CAT-CAS | DIM2S-LLE-CAS-CAT | CO5S-LLE | Escriure textos de tipologia diversa i en diferents formats i suports amb adequació, coherència, cohesió i correcció lingüística. |
AMBS-CUL-VAL | DIM31S-CUL-VAL | CO5S-CUL-VAL | Mostrar actituds de respecte actiu envers les altres persones,cultures, opcions i creences |
AMBS-CUL-VAL | DIM32S-CUL-VAL | CO9S-CUL-VAL | Analitzar críticament l’entorn (natural, cientifico tecnològic, social,polític, cultural) des de la perspectiva ètica, individualment i de manera col·lectiva |
AMBS-CUL-VAL | DIM32S-CUL-VAL | CO7S-CUL-VAL | Comprendre i valorar el nostre món a partir de les arrels culturals que l’han configurat. |
AMBS-CUL-VAL | DIM32S-CUL-VAL | CO10S-CUL-VAL | Realitzar activitats de participació i de col·laboració que promoguin actituds de compromís i democràtiques |
AMBS-SOC | DIM20S-SOC | CO7S-SOC | Analitzar diferents models d’organització política, econòmica i territorial, i les desigualtats que generen, per valorar com afecten la vida de les persones i fer propostes d’actuació |
AMBS-SOC | DIM19S-SOC | CO3S-SOC | Interpretar que el present és producte del passat, per comprendre que el futur és fruit de les decisions i accions actuals |
AMBS-SOC | DIM19S-SOC | CO4S-SOC | Identificar i valorar la identitat individual i col·lectiva per comprendre la seva intervenció en la construcció de subjectes històrics |
AMBS-SOC | DIM19S-SOC | CO1S-SOC | Analitzar els canvis i les continuïtats dels fets o fenòmens històrics per comprendre’n la causalitat històrica |
AMBS-SOC | DIM22S-SOC | CO11S-SOC | Formar-se un criteri propi sobre problemes socials rellevants per desenvolupar un pensament crític |