Educació emocional: “No hi ha nen@s ni n@ns dolents”

Educació emocional: “No hi ha nen@s ni n@ns dolents

A continuació us presento un material facilitat en la Trobada pedagògica: “Comunicació i llenguatge: eines de socialització i aprenentatge” que va tenir lloc el dia 25 de maig del 2018 a la Seu central del CREDA Comarques II a Sant Adrià de Besòs en motiu del seu 25è anniversari.

La Dra. M. Carme Timoneda Gallart, professora titular de Diagnòstic en Educació del Departament de Pedagogia del UdG, presidenta i directora de la Fundació Carme Vidal Xifré de Neuropsicopedagogia de Girona va presentar la ponència: “Modelar el cervell per millorar l’aprenentatge i la conducta”.

Cal destacar, per la seva utilitat pedagògica i didàctica, l’aportació de la següent pàgina web, http://www.fcarmevidal.com/,  on podem trobar vídeos d’especial interès psicopedagògic.

Fundació Carme Vidal

Aquests vídeos són una eina interessant per a reflexionar sobre la importància que té conèixer i aprendre a modelar el “cervell” tant a nivell cognitiu com emocional per tal de millorar en l’aprenentatge i la conducta. Es pot utilitzar per treballar amb alumnes de diferents edats, el seu professorat i famílies.

ANNEX:

Crec que pot ser d’interès per complementar els materials anteriors els següents articles facilitats per Carina Gabriel, Psicòloga i orientadora, que va impartir la ponència a les famílies:  “Educar els nostres fills amb intel.ligència emocional” dins de la 12a Trobada de famílies d’alumnat amb sordesa del CREDA-Lleida, celebrada el dia 21 d’abril de 2018 a la Casa Canal a Mollerussa.

IMPORTANCIA EDUCACIO EMOCIONAL

COM EDUCAR LES EMOCIONS (1)