Palestina a l’aula

Compartim un recull d’articles, audiovisuals i altres recursos didàctics per analitzar el conflicte a Palestina:

-Article de reflexió: Quan la guerra entra a l’aula

Revista Graó. Maria Feliu i Torruella

Notícia de l’InfoK “L’atac d’Israel a Gaza”

L”InfoK” és un informatiu pensat per a nens i nenes. S’emet en directe, de dilluns a dijous, a les 19.30h, per l’X3, el canal infantil de Televisió de Catalunya. Va adreçat a qualsevol persona que estigui interessada a conèixer millor l’actualitat, tot i que, en principi, està pensat perquè el mirin nens i nenes d’entre 8 i 12 anys. Aquesta notícia de 3 minuts de durada, es va emetre el 6/11/23 i dona veu a infants i adolescents.

10 recursos per entendre la Palestina d’avui

Recull de recursos del mitjà de comunicació Directa, que inclou mapes, infografies, documentals i llibres. Realitzat per Carme Bernat i Jorge Ramos

-Escola de cultura de pau de la UAB

Entre els recursos que ofereix hi ha la web Tasharuk.cat que pretén contribuir a la divulgació de la situació a Palestina des d’una perspectiva de gènere

-Observatori de la Fundació Solidaritat UB

L’Observatori Solidaritat recull, descriu, analitza i denuncia situacions a tot el món en les quals es violen els Drets Humans, com a conseqüència de conflictes oberts o encoberts. Podeu trobar recursos per contextualitzar i analitzar en profunditat el conflicte

Cisjordania, l’altra guerra

Reportatge de 30 minuts, 3CAT. Recomanat a partir de 13 anys. La guerra oberta a Gaza fa que augmentin les tensions a Cisjordània, amb un govern israelià molt radical i amb conflictes sobre els assentaments on hi predominen l’angoixa i la por.