Escoles + sostenibles: Transformem la mobilitat

Transformem la mobilitat és una proposta d’Escoles + Sostenibles per entendre els patrons de mobilitat del nostre centre i elaborar una proposta de pla d’acció per millorar-la.

La mobilitat urbana és un dels grans reptes que han d’afrontar totes les ciutats del món. Cal repensar el model tradicional centrat en els vehicles privats per passar-ne a altres que prioritzen el benestar de la ciutadania. En el debat que suscita aquesta qüestió, parlem del dret a la mobilitat autònoma, el model urbanístic (les ciutats dels 15 minuts), l’ocupació de l’espai públic, l’accessibilitat, l’impacte sobre la salut (sedentarisme i mobilitat activa), la qualitat de l’aire, el soroll, el dret al descans, la contaminació atmosfèrica, etc.

Els centres participants podreu:

1. Fomentar la mobilitat autònoma, activa, segura i sostenible a l’entorn escolar.
  2. Conèixer els patrons de mobilitat del seu alumnat i de tota la comunitat educativa.
  3. Conèixer les emissions de contaminants atmosfèrics associades a aquests patrons de mobilitat.
  4. Recollir les incidències que condicionen una mobilitat autònoma, activa, segura i sostenible.
  5. Elaborar una proposta de pla d’acció de mobilitat al centre educatiu.
  6. Participar en un projecte col·lectiu que contribueix al coneixement sobre la qualitat de l’aire associada a la mobilitat escolar i procurar dades per millorar-ne la gestió.
  7. Traslladar les seves aportacions i opinió en matèria de mobilitat a l’Administració

A qui va adreçat?

A l’alumnat de cicle superior de primària, secundària, batxillerat i cicles formatius. Qualsevol agent de la comunitat educativa del centre (alumnat, famílies, equip docent i PAS) està convidat a formar part del procés.

Més informació a la web

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *