EDUCACIÓ FÍSICA
En Rafael Nogues, mestre d’Educació Física de l’Institut Blasco Ibáñez de Cullera ha elaborat uns videos sobre l’exercici físic i la salut, tant teòrics com pràctics dirigits a l’alumnat que podeu trobar al següent enllaç.
Tres mestres d’Educació Física han elaborat un Escape Room amb l’objectiu de fomentar l’activitat física des de casa, la cooperació de tots els membres familiars i la transmissió de valors associats al moviment olímpic.
JOC #ENMOVIMENT (Escola Barcelona)
Des de l’Escola Barcelona han creta aquest joc tipus Oca, on a cada casella els infants hauran de superar alguna prova. Us animeu?
LLENGUA, INTERCULTURALITAT I COHESIÓ SOCIAL
APRENENTATGE I SERVEI COMUNITARI
DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ
Propostes del Departament d’Educació, a partir del Models Transferibles
- En l’àmbit de suport a la tasca escolar: lectures compartides a través dels mitjans telemàtics, acompanyament en les tasques escolars proposades pels centres, activitats d’expressio oral, suport en l’ús de les eines digitals…
- En l’àmbit de participació ciutadana: Difusió de consells a les xarxes sobre internet segura, campanyes de conscienciació de la vulnerabilitat d’alguns col·lectius, detecció i denúncia de l’assetjament o violència, hàbits saludables, consum responsable…
- En l’àmbit de patrimoni cultural: estudi, documentació i difusió d’espais, tradicions culturals, (gastronòmiques, festives, musicals), reculls de vocabulari i frases fetes, llegendes locals, jocs, biografies…
- En l’àmbit de medi ambient: Anàlisi i reducció del malbaratament alimentari a les llars, reducció de residus, campanyes de compra sostenible, campanyes per al canvi d’hàbits contaminants…
- En l’àmbit d’intercanvi generacional: Lectures compartides a través dels mitjans telemàtics, clubs de lectura, cuina, exercici físic a la llar, conversa…
Amb aquest projecte, Barcelona garanteix també un segon objectiu, que és el dret dels veïns i les veïnes de la ciutat a explicar la pròpia història i que aquesta sigui escoltada i recollida, tal com es va fer després d’episodis recents de la ciutat com l’atemptat de la Rambla o l’1 d’octubre de 2017.
L’espai virtual Memòries del Confinament, permet l’enviament de testimonis escrits, imatges o audiovisuals. Aquests arxius requeriran també aquelles dades descriptives que n’afavoreixin una correcta catalogació, amb la vista posada a esdevenir, en el futur, un element valuós per a l’estudi i la recuperació de la memòria de l’episodi del confinament. Les aportacions ciutadanes seran tractades com una donació per a la construcció de la memòria ciutadana de Barcelona.
Aquesta crida del Centre Promotor d’ApS vol impulsar la realització de projectes i d’activitats d’aprenentatge servei i Servei Comunitari des del confinament i amb l’objectiu de mitigar les conseqüències de la COVID-19.
CARTES AMB COR
Els hospitals catalans demanen cartes de suport als alumnes.La iniciativa s’adreça a “tots els nens i nenes” de les escoles i instituts de Catalunya, des d’infantil a ciles formatius, passant per Primària, ESO i el Batxillerat. Es demanen dibuixos, poemes, vídeos i cartes “per als hospitals i tot el nostre increïble personal sanitari”, explica la nota d’Educació. Contacte Hospital Clínic, Hospital del Mar, Hospital General de Catalunya i Hospital de Sant Joan de Déu:
cartesquecuren@hospitaldelmar.cat.
#MissatgesQueCurenSJD Instagram, Facebook i Twitter
Si teniu contactes amb Residències de Gent Gran, també els hi podeu proposar la iniciativa de les cartes.
APS Y CORONAVIRUS (ROSERBATLLE.NET)
La situació excepcional de pandemia per la COVID-19 ha generat moltíssims anàlisis i reflexions. A la Red Española de Aprendizaje-Servicio s’han recollit aquelles que més estan servint per a profunditzar en les causes i conseqüències d’aquesta crisi. Al mateix temps, han sorgit una gran varietat d’iniciatives d’aprenentatge i servei, totes elles expressions de generositat i creativitat dels nois, les noies i els seus educadors.
CAMPANYA #RepensaElQueMenges
Desos, Cooperació i Desenvolupament sostenible, posa en marxa la campanya de sensibilització sobre la importància de fer un consum de proximitat i responsable. La campanya en format repte es difondrà per Instagram. Alumnat, amistats, famílies, entintats de tota mena, gent d’altres sectors, etc. hi poden participar.
La campanya s’ha iniciat el 25 de maig i durarà fins al 5 de juny. La idea és penjar a les vostres xarxes socials i etiquetant a @desosong un vídeo que mostri com es pot repensar el que mengem per avançar cap a un model de producció i consum sostenibles i que reptin a la comunitat de la xarxa a fer-ho.
EDUCACIÓ ARTÍSTICA
PROPOSTES D’ART A CASA DE LA FUNDACIÓ SUÑOL
MEDI
CAMP D’APRENENTATGE DE LA VALL DE BOÍ
CONCURS “Què aprenem al Camp d’Aprenentatge?” Aquest concurs està dirigit principalment a estudiants d’educació secundària i batxillerat. A més de passar una bona estona, volem que conegueu alguns dels aprenentatges que podeu assolir durant una estada amb nosaltres. Cada dilluns, des del dia 11 de maig fins el 22 de juny, penjarem un Kahoot, amb unes 10 preguntes, relacionat amb una de les activitats que realitzem al Camp d’Aprenentatge. Trobareu l’enllaç per respondre’l al nostre web (https://serveiseducatius.
Aquest és un repte col·lectiu de manera que és important que, quan els alumnes introdueixin el nickname al Kahoot, indiquin el seu nom i el del seu institut o escola (exemple: Ferran_INSPontdeSuert). El 29 de juny farem un sorteig entre els guanyadors del Kahoot de cada setmana. La persona campiona s’emportarà dos premis! El primer serà pel seu institut i consistirà en dues llibres: “La Vall de Boí. Mil anys de romànic” i la guia “Flora i fauna del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici” per anirà per la seva escola o institut. El segon serà per l’alumne: les miniguies de camp “125 ocells de Catalunya que cal conèixer” i “Grans mamífers terrestres de Catalunya i els seus rastres”.
CONCURS “Tuitejem sobre la Vall de Boí” En aquest concurs podeu participar, de forma individual, alumnes, docents i tothom que estigui interessat en jugar tot aprenent curiositats sobre la Vall de Boí. Els dilluns i dijous de cada setmana, des del dia 11 de maig fins el 22 de juny, llançarem una pregunta multiresposta via Twitter (@cdaboi) relacionada amb la Vall de Boí. L’haureu de respondre al fil de conversa del tuit. A finals de juny, qui més respostes hagi encertat serà el guanyador o guanyadora. En cas d’empat a encerts, farem un sorteig. El premi per a la persona guanyadora seran dos miniguies de camp: “125 ocells de Catalunya que cal conèixer” i “Grans mamífers terrestres de Catalunya i els seus rastres”
El Covid-19 ha portat al món una situació totalment nova a la que ens hi estem acostumant a poc a poc. Tot el que comporta i el fet d’haver-nos d’estar a casa confinats, ens anima a plantejar-nos quin és el futur que volem i quines actituds hem de canviar per poder viure en un món millor.
Aquest web proposa una sèrie de recursos i material per treballar amb els infants durant el confinament. Tots ells tenen els ODS com a tema principal i es poden realitzar des de casa.
DONA LA NOTA. ENCARA HI SOM A TEMPS
Aquests dies el projecte “DONA LA NOTA, encara hi som a temps” pren més sentit que mai i per això ens comprometem a fer una petita acció d’estalvi de consum energètic i animem als centres educatius a què convideu als vostres alumnes, famílies i amics a què s’hi apuntin.
Recull de propostes per l’alumnat d’educació primària i secundària. Cada bloc l’encapçala un text breu que explica en quin contingut del currículum s’engloba l’activitat. Són activitats breus i pensades perquè els mestres i professors les adapteu a les vostres necessitats.
LLENGUA
Aquest és l’Any Rodari, celebrem el centenari del seu naixement i des de la Biblioteca Zona Nord volem retre un homenatge amb aquest ESCAPE GAME que posa a prova els vostres coneixements sobre algunes de les seves obra.
Aquests són uns dies diferents. No podem sortir de casa, no anem a l’escola ni al parc…, però sabem que els nens i les nenes esteu fent i vivint moltes coses a casa. Podeu explicar-nos què ens està passant, escrivint o dibuixant, o preguntar tot allò que vulgueu saber!
¿CÓMO TRABAJO CON LUDILETRAS (INFANTIL O PRIMARIA) DESDE CASA?
Activitats manipulatives i vivencials per a practicar l’escriptura, la consciència fonològica i la discriminació visual amb infants de 3, 4 i 5 anys.
COMPARTIM LA LECTURA EN TEMPS DE CONFINAMENT
Aquests dies el COVID-19 ens fa estar a casa; no podem sortir a passejar, ni anar a comprar, ni veure els amics… no podem anar a veure els avis ni fer-los una abraçada. Has pensat que hi ha molta gent que se sent sola i que potser no tenen internet?
COMPARTIM L’ESCRIPTURA EN TEMPS DE CONFINAMENT
COM S’HO FEIAGIANNI RODARI PER INVENTAR-SE HISTÒRIES DIVERTIDES, TAN DIFERENTS I TAN SORPRENENTS?
Tria una de les maneres que l’autor utilitzava per crear contes.
LLENGUA ANGLESA
El programa Super3 de Televisió de Catalunya ofereix un munt de contes, també en llengua anglesa.
MATEMÀTIQUES
Repassar mates en sabatilles i pijama és un pla fantàstic per fer a casa! Per això hem reunit un munt d’activitats, jocs i fitxes per practicar els conceptes matemàtics apresos a classe mentre mengem uns deliciosos cereals o ens divertim amb els nostres amics. Som-hi!
APRENENT AMB LES MANS
Recursos, descobertes de materials i propostes, reflexions i inspiracions per a que els adults curiosos que s’hi passegin puguin mostrar als infants un món matemàtic ampli, vinculat a l’alegria d’aprendre i a la comprensió. (Infantil / Primària)
El programa Super3 de Televisió de Catalunya ofereix contes matemàtics.