Desplastifica’t!

Al llarg de dues setmanes, a l’Escola Enric Grau i Fontseré es realitza, la campanya ’t per conscienciar la nostra comunitat local de la necessitat de reduir els envasos de plàstic. Aquesta campanya s’emmarca en la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, que va tenir lloc del 16 al 24 de novembre.

Aquesta setmana, hem rebut la invitació per part de l’alumnat de 2CM, de poder participar en la part final d’aquest projecte. La canalla va mostrar el neguit de realitzar algun tipus d’actuació fora de l’escola i, a poder ser en un entorn natural. D’aquesta manera, es van posar en contacte amb l’equip educatiu del CdA i, ens van mostrar el desig d’anar a realitzar una recollida de deixalles a la zona coneguda com Els Xops, vora l’espai del pas de barca de Flix.

Nosaltres ho vam rebre encantats i, els vam proposar de realitzar una recollida selectiva, la qual es realitzaria mitjançant el treball cooperatiu per equips, es duria a terme el pesatge de la quantitat total de deixalles recollides entre tots i, finalment es dipositaria cada deixalla al seu contenidor pertinent.

Va ser una jornada molt didàctica i vivencial ja que, la canalla en va poder treure moltes lectures positives. Va ser conscient del volum de deixalles que s’hi acumula en una zona tant bonica com és Els Xops , què passa si fem un mal ús dels espais naturals i l’impacte directe que hi té i, sobretot de la importància que té avui dia l’abús dels plàstics en el nostre dia a dia, ja que va ser la deixalla més present.

Es va recollir un total de 32kg entre tot l’alumnat que al llarg del matí hi van participar, els quals des d’aquí volem agrair el fet de fer-nos partícips d’aquesta genial iniciativa. Jornades com aquesta de ben segur que ajudaran a conscienar-los i, també a que tinguin arguments fonamentats quan expliquin el perquè de la necessitat urgent d’un canvi en els hàbits de consum, en els seus i sobretot, en els nostres.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *