Adhesió a l’aliança Educació360

El passat dimarts 26 de novembre, aprofitant la reunió del col·lectiu que formem part de la Xarxa d’E360 a les Terres de l’Ebre, el CdA va formalitzar la seva adhesió a l’aliança. Aquesta unió, ve precedida per la de l’Escola Enric Grau i Fontseré, qui en forma part dels 30 centres de Catalunya qui conformen la Crida360, la del Grup de Natura Freixe i, cal remarcar la imminent de l’Ajuntament de Flix.

A raó de l’elecció de l’Escola de Flix com a centre membre de la Crida E360, es va obrir l’oportunitat de participar i conèixer de primera mà, en què consistia aquesta aliança. Des d’un primer moment, tots els agents educatius locals ens vam voler sumar al projecte engegat i anomenat Fem xarxa, tots sumem! . A través d’accions concretes, promogudes des del CONSELL MUNICIPAL D’EDUCACIÓ es vetllarà per la detecció de necessitats, es  co-crearan solucions compartint reptes  i  s’aportaran  respostes  organitzatives,  convenis  i  col·laboracions  de manera planificada, canalitzades a través d’aquest espai com a centre de planificació estratègica, des d’on actuar de manera compartida i comunitària: enxarxats, sumant i treballant des d’un enfocament de pla estratègic d’entorn, de territori i COMUNITAT on cada peça compti.

Aquest cop, a l’esmentada reunió mantinguda a Tortosa, vam poder descobrir l’experiència de l’entitat sense ànim de lucre Espai Blanquerna, els quals ens van acollir a la seva seu. Un espai comunitari, molt lluitat i amb una rehabilitació espectacular, el qual ofereix un nou indret referent a la població tortosina. Aquesta entitat arrelada al territori es dedica a l’impuls, la dinamització, la gestió i el seguiment de projectes dirigits a la millora de la igualtat d’oportunitats de les persones del territori.

La voluntat és dotar el territori i a les persones que hi viuen de les mateixes oportunitats de que disposen altres que viuen en altres entorns duent a terme activitats i programes dirigits a infants, joves i famílies amb l’objectiu de donar suport, orientació, assessorament i acompanyament en moments concrets de la vida de les persones i/o en situacions complexes en les que les persones ens podem trobar.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *