Les escletxes del Papiol

Alguns alumnes de 1r i 2n de batxillerat de l’Institut Joaquima Pla i Farreras de Sant Cugat del Vallès van fer aquesta activitat de fenòmens de vessant el divendres 4 de desembre.

Tot i el fred que feia els alumnes van participar activament per a descobrir la història geològica que envolta aquest fenomen.

Primer es van plantejar hipòtesis per explicar la foto aèria que els hi mostra el quadern sobre la zona on estàvem.
Van deduir el nom dels materials inferiors i superiors realitzant diferents tipus d’accions com comprovar la duresa picant amb un martell de geòleg, observant la reacció de l’àcid clorhídric, observant fòssils, impermeabilitat a l’aigua…
Un cop identificats el material van prendre mesures a quatre de les esquerdes: amplada, salt, fondària i orientació.IMG_3306

Amb totes aquestes dades van deduir com amb el pas del temps, l’acció de l’aigua junt amb la disposició dels materials i inclinació del terreny han propiciat la formació de les escletxes actuals.

Per acabar vam veure la curiosa forma corbada del tronc d’alguns arbres i vam anar fins al castell per veure diferents esquerdes en alguns edificis on també van plantejar diferents solucions per mirar de minimitzar l’impacte amb el pas del temps.

Han estat uns alumnes molt valents!

Fins la propera