Resum webinar “Capacitació per a docents i Catàleg d’equipaments digitals”

Capacitació per a docents

Tots els docents que certifiquin la formació FIC de 40 h., acreditaran automàticament el nivell A1 de la Competència Digital Docent. A més, la FIC permet a tots els participants una reflexió compartida que, a més, facilita l’elaboració de l’Estratègia Digital de Centre.

S’estan fent (i se’n faran més, al 2n torn) cursos específics per a acreditar els nivells A1, A2 i B1

Està previst (novembre de 2022) la publicació dels requisits i procediments per a la certificació de la CDD en els seus diferents nivells: A1, A2, B1, B2, C1 i C2.

• Atenent als certificats de formació que constin al registre, hi haurà procés d’acreditació automàtica
  • També hi haurà procediment per afegir títols, certificats,…

Ja està en funcionament l’Oficina d’informació de la Competència Digital Docent, per resoldre dubtes i consultes

Es farà una convocatòria de subvencions amb els següent objectius:

Equipaments digitals

A partir de setembre de 2023, durant 1 any i mig (o, potser, fins a 2)

• Tots els centres rebran Panells interactius*: un panell per grup aula
    • Tots els centres rebran dotació del catàleg de robòtica*, atenent a un sistema de crèdits
    • Cada centre rebrà una Maleta de producció audiovisual*
    • Tots els centres d’Educació Especial rebran l’Aula vivencial digital (també centres privats concertats)
    • Projecte Faig. Equipaments addicional per a 150 centres que vulguin esdevenir centres de referència en l’àmbit Maker

(*) Tots els centres públics, municipals i també privats amb etapes concertades de primària i secundària obligatòria que escolaritzen un mínim del 30% d’alumnat amb necessitats de suport específic reconegudes al RALC

La dotació de cada equipament va acompanyada d’una breu formació instrumental inicial. A més, les persones Mentores digitals faran l’acompanyament pedagògic.

Els centres que vulguin ampliar més la seva formació sobre els equipament i el seu ús pedagògic, podran accedir a l’oferta que es preveu en resposta a la convocatòria de subvencions.

• A final del curs 2022-23 es preveu de presentar el catàleg de robòtica definitiu i cada centre haurà de triar l’equipament de robòtica que hagi decidit -amb l’assessorament de les persones Mentores digitals.
  • A final de 2022 o principi de 2023 es preveuen les licitacions d’equipaments i convocatòria de subvencions

Catàleg de robòtica. Funcionament

Es farà arribar a cada centre el Catàleg, elaborat a partir de consultes a centres i experts del sector. Els diferents elements s’agrupen en lots (packs) indivisibles que permetin treballar tot un grup classe alhora (en centres amb menys de 100 alumnes, la tria es farà per unitats)

Es preveu que sigui al 3r trimestre del curs actual, via formulari.

Cada centre tindrà assignat un nombre de crèdits màxims per línia: 750 crèdits per línia, en centres d’Infantil i Primària; 500 crèdits per línia, en centres d’ESO

Cada centres podrà personalitzar la seva dotació triant elements del catàleg:

• Si el centre ho requereix, les persones Mentores digitals els assessoraran en la tria
    • El D.E. proposarà una combinació d’elements que dona resposta a la necessitat d’equipament

Enfocament de la dotació

Elements del catàleg. Infantil i primària

Proposta Departament

Totes les opcions

Elements del catàleg. ESO

Proposta Departament
Totes les opcions

Maleta de producció audiovisual

Contingut

Context

Els fons MRR de la Unió Europea són finalistes i condicionen el calendari, les fites i altres condicions d’aplicació. L’estratègia d’aplicació s’ha dissenyat a partir de:

• La situació real del sistema educatiu, molt tensionat
    • Diversificar equipaments, no només pantalles
    • Experiències i precedents: s’han consultat més de 200 docents, més de 100 centres educatius, entitats, programes, universitats
    • Respectar l’autonomia de centre -en la mesura del possible.

El conjunt de les actuacions disposen d’un pressupost aproximat de 200 milions d’euros.

• 150 M d’€ per a equipament tecnològic (han d’estar executats a finals de 2025)
    • 50 m d’€ per a capacitació (han d’estar executats a juny de 2024)

Calendari

• Actuacions fetes (o en procés):
    • Ordinadors portàtils distribuïts a docents i alumnat
    • Revisar i actualitzar la connectivitat dels centres
    • Mentories digitals
    • Formació docent
    • Elaboració del pla d’Estratègia Digital de centre
  • Final del curs 2022-23 es preveu que gairebé s’assolirà el 80% de l’objectiu, quant a
    • Formació interna de centre (FIC), amb l’acompanyament de les persones Mentores digitals
    • Inici de l’elaboració de l’Estratègia Digital de Centre
  • En els propers mesos se seleccionarà una mostra de 200 centres per tal de fer un breu pilotatge dels equipaments de robòtica del catàleg.
  • A final de l’any 2022 o principi del 2023 es preveuen les licitacions d’equipaments i convocatòria de subvencions

Enregistrament de la sessió