Usuari i contrasenya XTEC

Alta inicial d’usuari XTEC

Has d’emplenar el formulari Alta sol·licitud per nou usuari XTEC. A més de les teves dades personals, hauràs d’informar una adreça de correu alternativa que serà on t’arribaran les instruccions per a l’activació del compte XTEC.

  • Un cop enviïs la sol·licitud, t’arribarà un missatge de confirmació a aquesta adreça de correu alternativa. Hauràs de validar aquest missatge (compte, que no el tinguis a Spam)
  • Després, hauràs de demanar a la Direcció del centre que accedeixi a l’aplicació Gestió d’usuaris XTEC per validar la sol·licitud.
  • Per acabar, rebràs un nou missatge a l’adreça alternativa amb les instruccions finals.
  • Validació de la sol·licitud. Ho ha de fer el/la Director/a del centre, a l’aplicatiu Gestió d’usuaris XTEC (amb credencials GICAR)
    • Desplegar el menú Sol·licituds.
    • Localitzar el nom de la persona i polsar la icona del llapis per desplegar les dades de la sol·licitud
    • Comprovar que hi ha inclòs una adreça de correu alternativa
    • Polsar el botó de validació
    • Arribarà un missatge a l’adreça alternativa de la persona interessada, amb les instruccions per acabar la creació de l’usuari i la contrasenya XTEC
Canvi de contrasenya

Has de fer un canvi de contrasenya cada 6 mesos. No facis el canvi en cap aplicació Google. Necessàriament ho has de fer a l’aplicació XTEC: https://aplicacions.ensenyament.gencat.cat/pls/apex/f?p=GUX_PUB:99. Altrament, no funcionaran tots els serveis associats al compte XTEC.

Recuperació de contrasenya

En cas que no recordis la contrasenya actual, pots intentar generar-ne una nova.

  • Hauràs d’emplenar aquest formulari https://aplicacions.ensenyament.gencat.cat/pls/apex/f?p=GUX_PUB:41:0: que, en realitat,
  • De fet, és el mateix formulari que vas emplenar quan vas demanar l’alta inicial. Però el sistema detectarà que l’usuari ja existeix (perquè reconeix el DNI) i en lloc de crear un nou usuari tramitarà la teva sol·licitud de recuperació.

  • Després hauràs de demanar a la Direcció del teu centre que accedeixi a l’aplicació Gestió d’Usuaris XTEC i validi la sol·licitud.
  • Finalment, rebràs un missatge (a l’adreça de correu alternativa) amb un enllaç per acabar el procés.
Desbloquejar usuaris XTEC o recuperar contrasenyes (La direcció del centre)

Si se t’ha bloquejat el compte XTEC (probablement perquè no has fet el canvi de contrasenya quan correspon), disposes d’uns dies perquè la Direcció del centre pugui desbloquejar-lo accedint a l’aplicació Gestió d’usuaris XTEC: http://aplicacions.ensenyament.gencat.cat/pls/apex/f?p=GUX

En cas que siguis jubilat/da o docent que està a la borsa, envia un missatge a duplicat@xtec.cat, indicar NIF, nom i cognoms,
correu XTEC a desbloquejar o per restablir contrasenya, correu alternatiu (no XTEC) i telèfon de contacte per si t’haguessin de trucar.

  • Haurà d’accedir a l’apartat “Gestió d’usuaris”. Es desplegarà la finestra Consulta d’usuaris.

  • Pot polsar la icona de la lupa al peu de la pàgina per mostrar el llistat de totes persones del centre on s’indica si n’hi ha cap Bloquejat.
    O es pot cercar una persona concreta emplenant, per exmeple, el camp usuari o cognom… i posant després la icona de la lupa.

  • Un cop localitzat el nom de la persona, es polsa la icona del llapis que hi ha a l’esquerra i s’accedeix a les dades d’aquella persona
  • Cal assegurar-se que aquella persona tingui una adreça de correu alternativa perquè serà allà on rebrà les instruccions. Si cal, es pot escriure, ara, aquesta adreça de correu alternativa.
  • Finalment, a sota de les dades, cal polsar el botó Reactivar usuari (o bé Regenerar la contrasenya).
  • Finalment, el sistema envia un missatge a l’adreça de correu alternativa (de l’usuari afectat) amb instruccions
Més informació