XX Certamen de Lectura en Veu Alta 2024. Semifinals de Martorell

Escoles i instituts d’Abrera, Cervelló, Collbató, Esparreguera, Martorell, Olesa de Montserrat, Sant Andreu de la Barca, Sant Vicenç dels Horts i Vallirana, van participar el dia 20/03/2023 en les semifinals del XX Certamen de Lectura en Veu Alta que es va celebrar al Centre Cultural de Martorell.

Els alumnes d’aquestes escoles i instituts, en paraules del jurat, varen presentar un nivell de qualitat elevat, de manera que en algunes de les categories els va ser força complicat decidir qui passava a les semifinals. Els alumnes de la nostra demarcació, del Servei Educatiu Baix Llobregat VI, van quedar molt bé, ja que passen a la fase final del Certàmen en la categoria de Grumets Vermells els alumnes de: ESC Santa Maria de Cervelló, i en la categoria de Corsaris els alumnes de : INS Gabriela Mistral

El jurat format per Mercè Parera (de la Biblioteca de Martorell), Adela Llopart (exdirectora d’una escola de Martorell) i Teresa Sans (de l’equip LIC dels Serveis Educatius de Martorell) va establir que passaven a les semifinals els següents participants:

• Grumets Vermells: Lluc Felip (Escola Santa Maria de Cervelló, Cervelló).
  • Grumets Verds: Ona Molina (Escola Mare de Déu de la Muntanya, Esparreguera).
  • Timoners: Matías Piedrahita (Institut Daniel Blanxart, Olesa de Montserrat).
  • Corsaris: Leire Vázquez (Institut Gabriela Mistral, Sant Vicenç dels Horts).
  • Tropa de corsaris: Ainara Bravo, Ona Ortí i Júlia Sisquella (Institut Maria Canela, Martorell).

Les les lectures escollides han estat les següents:

• Grumets Vermells: “Capità Lluc”, de Carles Sala
  • Grumets Verds: “El vuitè nan”, de Josep Vallverdú