Videojoc educatiu el cicle urbà de l’aigua

Cicle de l'aigua(ACN/Redacció) L’Institut Català de Recerca de l’Aigua (ICRA-CERCA) i el laboratori de Gràfics i Imatge (GILAB) de la Universitat de Girona (UdG) han creat un videojoc educatiu perquè els alumnes de primària coneguin el cicle urbà de l’aigua. S’adreça a infants de 10 a 12 anys, amb l’objectiu d’educar-los sobre la importància de preservar els recursos hídrics i fomentar l’estalvi d’aigua. El videojoc, que es diu H2OEduK, ja s’ha provat a escoles de Girona i Barcelona i s’ofereix com un recurs gratuït per als centres de cara a aquest curs 2023-2024.
H2OEduK és un joc gratuït i multiplataforma que es pot utilitzar en ordinadors, tauletes i telèfons mòbils. Actualment, està disponible en cinc idiomes: català, castellà, anglès, neerlandès i francès, i es pot traduir fàcilment a qualsevol altra llengua. El videojoc consisteix en una sèrie de minijocs que permeten als jugadors recórrer diferents elements del cicle urbà de l’aigua als pobles i ciutats. Aquests elements inclouen les llars, el clavegueram, l’estació depuradora d’aigües residuals i el riu.