Presentació i documents d’orientacions de la lectura literària als centres educatius

El Departament d’Educació, a la web d’educació literària ofereix  tres documents d’orientacions per a tots els nivells educatius, de 0 a 18 anys, amb la finalitat d’acompanyar els docents en el desplegament del nou currículum a l’aula, centrada en la competència del lector per interpretar i llegir textos literaris.

Què entenem per ser bon lector a cada nivell educatiu? En quin entorn, recursos, experiència lectora prèvia, com passen d’un llibre a un altre (itinerari lector), interessos, espais per compartir, …Comencem en observar l’univers lector de cada alumne, per diversificar en gèneres, en complexitat, en capacitat lectora, en habilitats lectores, en la formació literària,  en bagatge lector, en moments de plaer lector,…

Us compartim la presentació dels documents del dia 28 de febrer,  on donen, idees per al foment de la lectura i la interpretació literària al centre, exposen pràctiques i destaquen el paper del mediador o docent (claustre) en la lectura, com a pràctica social que traspassa el centre docent amb reptes que cal anar afrontant progressivament.

             

Accés a tots els  enregistraments i materials
Un dels quadres resum de les recomanacions de pràctiques lectores a l’educació primària del document: