Un petó de mandarina, un projecte de lectura a Sant Vicenç dels Horts

mandarinakiss1

En el marc del Projecte d’Àmbit Comunitari d’Impuls a la Lectura els alumnes de cinquè de les escoles de Sant Vicenç dels Horts llegeixen el llibre d’Eulàlia Canal Un petó de mandarina.

Aquesta activitat coordinada des del servei educatiu compta amb el suport de la Institució de les Lletres Catalanes i de l’Editorial Barcanova.

Els centres participants són: Col·legi La Immaculada, Col·legi Sant Vicenç, Escola Joan Juncadella, Escola La Guàrdia, Escola La Vinyala, Escola Mare de Déu del Rocío, Escola Sant Antoni, Escola Sant Jordi i Escola Sant Josep.

Un petó de mandarina

El Tavi s’enamora de la Vanina el primer dia que la veu asseguda a la classe. Ella ha arribat d’un país llunyà, envoltada de misteris. El Tavi no tindrà el camí gens fàcil: cada vegada que es vol acostar a la Vanina, el Ricky i els seus col·legues li barren el pas. Això l’ajuda a descobrir que hi ha una pila de coses d’ell mateix que no sabia, i que, quan s’ho proposa, pot arribar lluny.

És un relat poètic i imaginatiu sobre el primer amor que no deixa indiferent ningú.

Són de destacar les il·lustracions carregades de sensibilitat de la Sara Ruano.

Eulàlia Canal

Va néixer a Granollers l’any 1963, és llicenciada en Psicologia i exerceix la professió a la seva ciutat natal. El seu primer llibre publicat va ser Andana Blanca, un llibre de poemes guardonat amb el premi Òmnium Cultural l’any 1998. Des de llavors ha publicat diversos llibres de contes com Qui enviava petons a l’Estrella (premi ciutat d’Eivissa de narrativa infantil 2005), Les set dents de la Palangana, dins la sèrie taronja de la col·lecció “Sopa de Llibres” de Barcanova, Un somni dins el mitjó o La nena que només es va poder endur una cosa, ambdós d’Animallibres. Amb Un petó de mandarina va guanyar el Premi Barcanova de Literatura Infantil i Juvenil l‘any 2006.

| + informació |